خبرگزاری کار ایران

ظریف در فرودگاه باکو خبر داد:

تشکیل اجلاس سه‌جانبه بین ایران، روسیه و آذربایجان/ دیدار با لاورف در باکو

وزیر امور خارجه کشورمان از تشکی لاجلاس سه‌جانبه بین ایران و روسیه و آذربایجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در جمع خبرنگاران در باکو  با بیان این خبر گفت: قرار شد این اجلاس برای بررسی روش‌های همکاری سه‌جانبه به‌خصوص در زمینه ترانزیت و سایر موضوعات برگزار شود.

وی ادامه داد: این اجلاس سه‌جانبه را فردا در باکو برگزار می‌کنیم و بعد درباره روش‌های همکاری گفت‌وگو خواهیم کرد. این دلیل اصلی این سفر است، البته فرصتی هم خواهد بود تا هر یک از طرف‌ها در ملاقات‌های دوجانبه موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی را هم بررسی کنند.

وزیر امورخارجه در ادامه خاطرنشان کرد: دیروز ما با وزیرخارجه آذربایجان هم گفت‌وگو کردیم. با توجه به تحولات منطقه این فرصت مغتنمی است. ما همواره بر پایان درگیری‌ها در قره‌باغ بین آذربایجان و ارمنستان اصرار داشتیم.

ظریف همچنین با تاکید بر اینکه نیاز است این درگیری‌ها پایان یابد، متذکر شد: ایران همواره خواهان این بوده که این درگیری‌ها هر چه سریع‌تر پایان یابد.

وی در پایان از دیدار با وزیر خارجه روسیه خبر داد و گفت: فرصتی هم خواهم داشت با سرگئی لاورف در مورد مسایل مختلف از جمله تحولات سوریه و منطقه گفت‌وگو کنم. همچنین در این سفر فرصت برای همکاری‌های دوجانبه و سه‌جانبه بسیار مغتنم و مناسب است.

کد خبر : ۳۵۹۴۰۴