خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در حیدرآباد:

۱۱ ملوان ایرانی زندانی در هندوستان آزاد می‌شوند

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد گفت: ۱۱ ملوان کشتی ماهیگیری توقیف شده ایرانی در جنوب هند، به‌زودی آزاد و راهی کشورمان می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حسن نوریان با اشاره به آزادی ملوانان ایرانی خاطرنشان کرد: دادگاه قبلا با آزادی 10 نفر از سرنشینان این کشتی ماهیگیری موافقت کرده بود و روز گذشته نیز در جلسه‌ای که با قاضی پرونده داشتیم، قرار شد ناخدای این کشتی نیز با پرداخت جریمه نقدی آزاد شود.

او ادامه داد: این افراد از طریق هوایی عازم ایران می‌شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد درباره رفع توقیف کشتی ماهیگیری تاکید کرد: هم اکنون این کشتی دارای نقص فنی است که بعد از رفع آن و طی مراحل اداری تحویل مالک کشتی می‌شود.

نوریان با تاکید براین که صبح دیروز با ملوانان ایرانی این کشتی در محل زندانی در 130 کیلومتری بندر کوچین در جنوب هند دیدار و گفت‌وگو کرده است گفت: از زمان توقیف این کشتی ماهیگیری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد تمام تلاش خود را برای آزادی هرچه سریع‌تر ملوانان به کار گرفتند.

کشتی ماهیگیری ایرانی پنجم جولای گذشته (14 تیر) با 12 سرنشین در نزدیکی کرلا در جنوب هند توقیف و سرنشینان آن به زندان منتقل شدند.

 

کد خبر : ۳۵۹۶۸۰