خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به قم انجام شد؛

دیدار محسن رضایی با آیات مصباح یزدی و علوی گرگانی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌الله مصباح یزدی و آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی با حضور در موسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) با آیت‌الله مصباح یزدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محسن رضایی با ذکر خاطراتی از مجاهدت‌های علمی آیت‌الله مصباح یزدی در طرح ولایت اظهار داشت: هرقدر مسائل فرهنگی مستحکم‌تر شود، مسائل دیگر مانند موضوعات اقتصادی و سیاسی که روبنا هستند قابل اصلاح‌تر می‌شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به فعالیت‌های گروه منصورون در مبارزات علیه شاه اشاره کرد و گفت: در سال ۵۳ شهید صفاتی به ما از انحراف گروه مجاهدین خلق اطلاع داد و به ما خبر داد که این‌ها از خط اسلام منحرف‌شده‌اند. در آن سال‌ها ما برای مبارزه فرهنگی با این گروه تلاش فراوان داشتیم. در دوران پس از دفاع مقدس هم در دانشگاه‌ها، نیاز به فعالیت فرهنگی احساس می‌شد و جامعه از توانایی و دانش آیت‌الله مصباح یزدی برای آشناسازی دانشجویان با جریان‌های التقاطی و شبهه‌افکن بهره فراوان برد.

آیت‌الله مصباح یزدی نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات با محسن رضایی گفت: در آن سال‌ها سردار رضایی نقش بسیار زیادی در برپایی طرح ولایت کشیدند.

در ادامه این دیدار رضایی یک جلد کلام‌الله مجید و تعدادی از کتب و فصلنامه‌های منتشرشده در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را به آیت‌الله مصباح یزدی اهدا کرد.

محسن رضایی در ادامه دیدارهای خود در شهر مقدس قم، با حضور در دفتر آیت‌الله‌ علوی گرگانی ضمن تبریک سال نو گزارشی در خصوص فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کرد.

رضایی اظهار داشت: منتظر فرصتی بودیم که خدمت شما برسیم و از محضر شما کسب فیض کنیم.

وی با تشریح عملکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های کلی، از مطالعات گسترده برای هر یک از سیاست‌های مصوب مجمع و ابلاغی مقام معظم رهبری خبر داد.

در این دیدار آیت‌الله‌ علوی گرگانی با قدردانی از حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهر قم و بیوت مراجع عظام تقلید گفت: در دو جای قرآن کریم، ذات اقدس باری‌تعالی این نکته را تذکر می‌دهند که لطف من نسبت به بنده‌ها فراگیر است و کامل. اگر نعمت‌ها بعضاً کم است، به خاطر رفتار خودتان است. ما هیچ نعمتی را برای قوم‌ها عوض نمی‌کنیم مگر اینکه خود بنده‌ها سبب آن را فراهم کنند. خداوند مسئولیت را به دوش ما گذاشته است. ما باید در قبال جامعه مسئولیت خود را عمل کنیم اما در مرحله دوم، هدایت و ارشاد باید به اقدام و عمل برسد. همین نکته‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند.

وی افزود: بهترین راه و روش برای تنظیم امور جامعه، نظارت است و ان شاء الله تقویت خواهد شد. در همه امور باید نظارت را گسترش کرد. اقدام و عمل را باید پیگیری کرد و در حد گفتار باقی نمانیم و سیاست عملیه را در هر رشته‌ای پیاده کنیم. نصرت و فضل خداوند با آن دسته‌ای همراه می‌شوند که اهل اقدام هستند.

کد خبر : ۳۵۹۸۰۵