خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه افسری امام علی (ع)

مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت هفدمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی با حضور فرماندهان، مسئولان و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) و سخنرانی سرتیپ آراسته ریاست هیئت معارف جنگ شهید صیاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سرتیپ آراسته طی سخنانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا، به‌ویژه شهید صیاد شیرازی خاطر نشان کرد که ازدیدگاه امام خمینی(ره) صدور انقلاب اسلامی بدون نیاز به سلاح رخ خواهد داد.

آراسته با اشاره به تاثیرگذاری مرگ برخی انسان‌ها و اینکه شهید صیاد تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) بود، گفت: در سفر به لبنان با پیرمردی مواجه شدیم که می‌گفت شهید صیاد تنها قهرمان ملی ایران نیست بلکه قهرمان امت اسلام است.

او با بیان چند خاطره دیگر از زندگی نظامی و شخصی شهید صیاد افزود: زندگی صیاد بر اساس نظم بود. این پیشکسوت عرصه دفاع مقدس با اشاره به دستور قرارگاه خاتم الانبیا (ص) مبنی بر اجرای عملیات بدر در دوران مقدس و مخالفت شهید صیاد شیرازی با این عملیات، گفت: شهید صیاد شیرازی علی رغم مخالفت با این عملیات مسئولیت این عملیات را قبول کرد و این امر نشان دهنده فداکاری ایشان بود.

همرزم شهید صیاد شیرازی در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: در زندگی شهید سپهبد صیاد شیرازی دقت، نظم، برنامه، صداقت، شجاعت، کیاست، علم، خلوص، تواضع و نفوذ آن شهید والا مقام در قلب زیر دست مشاهده می‌شود.

کد خبر : ۳۵۹۸۶۷