خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

سرباز، مرز امنیت و حفظ تمامیت ارضی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از واژه‌هایی که در تمامی فرهنگ‌ها با قداست و احترام از آن یاد می‌شود کلمه سرباز است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در مراسم جشن سربازی در تیپ ۱۲۳ تکاور در پرندک ضمن تبریک ۲۹ فرودین روز ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی نیروی زمینی قهرمان و یاد و خاطره ۴۰ هزار شهید نیروی زمینی گفت: یکی از واژه‌هایی که در تمامی فرهنگ‌ها با قداست و احترام یاد می‌شود، کلمه سرباز است.

او با اشاره به معنای سرباز گفت: اینکه گفته می‌شود «سرباز امنیت مرز است» معنا و مفهوم درستی است اما بهتر آن است که بگوییم «سرباز، مرز امنیت، آرامش، استقلال و حفظ تمامیت ارضی است.»

فرمانده نیروی زمینی در ادامه خاطر نشان کرد: این سربازان هستند که دور ملت را احاطه می‌کنند و سینه خود را در مقابل آماج گلوله‌های دشمنان سپر می‌کنند تا مردم در امنیت، آرامش و آسایش باشند.

او افزود: ما خاطره سال‌های دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام به ویژه سربازانی که بی‌ریا وارد میدان جنگ شده و در راه اسلام و قرآن به شهادت رسیدند یا به اسارت در آمدند را هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.

پوردستان خاطرنشان کرد: با تدابیر مغرضانه بنی‌صدر روزهای ابتدایی جنگ برای ارتش به ویژه نیروی زمینی روزهای بسیار سختی بود. بسیاری از یگان‌ها با کمبود نیرو و بسیاری نیز در مناطق مختلف کشور به ویژه غرب درگیر ضد انقلاب بودند و در این میان وجود سربازان غیور و متدین و ولایتمدار سبب شد خلاء‌ها پر شود و یگان‌های ارتش جان تازه‌ای بگیرد و هشت سال در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کند و به راستی ۴۰ هزار شهید سرباز نیروی زمینی گواه بر این مدعی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به شباهت نقش سربازان کنونی نیروهای مسلح در حفظ و صیانت از مرزها تاکید کرد: در حال حاضر سربازانی که در تمامی مناطق مرزی جلوه‌های رشادت و مردانگی را همچون سال‌های دفاع مقدس حفظ کرده‌اند اگر بیشتر از آنها نباشند کمتر نیستند.

در پایان این مراسم به خانواده شهدا، سربازان نمونه و فرماندهان نمونه یگان‌های آموزشی هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.

کد خبر : ۳۵۹۸۹۹