خبرگزاری کار ایران

عارف در دیدار هیات رئیسه اتاق اصناف:

مردم می‌دانند چه کسانی با عوام‌فریبی می‌خواهند به قدرت برسند

منتخب اول مردم تهران با بیان اینکه جدل‌های بی‌حاصل در فرایند پیشرفت و توسعه کشور خلل ایجاد می‌کند، تاکید کرد: مردم بزرگوار با استفاده از تجارب گذشته به خوبی تشخیص می‌دهند چه کسانی با عوام فریبی می‌خواهند به قدرت برسند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف  در دیدار اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با تبریک سال جدید و حلول ماه رجب بر ضرورت استفاده از فیوضات این ماه تاکید کرد و گفت: آغاز و پایان سال ۹۵ با ولادت حضرت فاطمه(س) همراه است که امسال متبرک است با نام  حضرت فاطمه، نزولات آسمانی که در آغاز سال جدید در بخش‌های مختلف کشور شاهد آن بودیم مطمئنا نویدبخش سالی پر خیر و برک برای ملت ایران است.

او با اشاره به سفرهای نوروزی مردم در ایام تعطیلات، گفت: گزارشی که مسئولان درباره سفرهای نوروزی ارائه می‌کنند، نشان از رشد صنعت گردشگری است، اما وقتی آمار تصادف‌های جاده‌ای را می‌شنویم، بسیار دردناک است و مردم و مسئولان باید تلاش کنند سفرهای نوروزی با کمترین حادثه برای هموطنان همراه باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سرمایه نظام ما مردم هستند بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات به حق ملت ایران تاکید کرد و با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام «اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب،گفت: اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست بلکه واقعیتی ملموس است که نظام به آن رسیده است و یکی از نهادهایی که می تواند پرچمدار اقتصادی مقاومتی باشد اتاق اصناف است.

او یکی از اصول اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد دانست و اظهار کرد: باید اقتصاد  را نجات داد. نمی‌توان در دهه چهارم انقلاب وضعیت معیشتی به‌گونه‌ای باشد که برخی خانواده‌ها از حداقل امکانات محروم باشند. الان فقر در کشور بیداد می‌کند و هر جا فقر باشد زمینه فساد هم فراهم می‌شود. البته دولت به تنهایی نمی‌تواند تمام مشکلات کشور را حل کند و همانطور که اخیرا رهبر معظم انقلاب تاکید کردند نباید سطح مطالبات را از دولت بالا برد و همه نهادهای دولتی و غیر دولتی باید دولت را در اجرایی کردن سیاست‌های ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی کمک کنند.

عارف تاکید کرد: رونق اقتصادی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی فضای آرام و بدون تنش را در کشور می‌طلبد. جدل‌های بی‌حاصل سیاسی و رو در رو قرار دادن مسئولان و ارکان نظام نه تنها کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند، بلکه در فرایند پیشرفت و توسعه کشور هم خلل ایجاد می‌کند.

منتخب اول مردم تهران، اولویت مجلس آینده را اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و گفت:  مجلس آینده مطمئنا نسبت به مجلس فعلی همکاری و همراهی بیشتری با دولت برای رسیدن به اهداف متعالی نظام و سند چشم‌انداز خواهد داشت و سعی خواهیم کرد در پایان سال گزارشی از فعالیت‌های مجلس در زمینه اقتصاد مقاومتی برای اطلاع افکار عمومی منتشر کنیم.

او با بیان اینکه باید با مردم صادق بود، گفت: مردم بزرگوار ما با استفاده از تجارب گذشته به خوبی تشخیص می‌دهند چه کسانی با عوام فریبی می‌خواهند به قدرت برسند و چه کسانی قصد خدمت صادقانه دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به سهم و نقش بازار در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران بازاریان و دانشگاهیان نقش چشمگیری داشتند و همواره بازار جایگاه ارزشمندی در فرهنگ ایرانی داشته است. هر چند بازار تا حدودی جایگاه گذشته خود را از دست داده است، ولی هنوز اعتماد مردم به بازاریان پابرجاست و باید تلاش کرد این اعتماد تقویت شود.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در ادامه به انتخابات دور دوم مجلس اشاره و بر ضرورت حضور حداکثری مردم در این مرحله از انتخابات تاکید کرد.

عارف در پایان با قدردانی از تلاش‌های اتاق اصناف ایران  به گزارش رئیس این اتاق اشاره کرد و گفت: انتظار است اتاق اصناف  بیش از گذشته با نهادهای حاکمیتی از جمله دولت همکاری کند و در تقویت حوزه فرهنگ در بازار ایران تلاش بیشتری انجام دهد.در مجلس آینده هم هر کمکی که به تقویت اقتصاد کشور به‌خصوص در حوزه اصناف منجر شود انجام خواهیم داد.

کد خبر : ۳۵۹۹۳۰