خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

حاکمیتی‌بودن صداوسیما مانع نظارت مجلس شده است/ در برجام و انتخابات جانبدارانه عمل کردند

نائب‌رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه صداوسیما تحت نظارت دولت نیست و بنابراین ما در مجلس نظارتی بر آن‌ها نداریم و نمی‌توانیم استیضاحشان کنیم و با تکیه بر اتصالی که به سیستم حاکمیت دارند، احساس می‌کنند حقوق خاص دارند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی با اشاره به اضافه‌شدن اسامی چندین نام جدید در لیست سیاه تحریم‌های موشکی آمریکا، اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد باید ضرب‌الاجلی در نظر بگیریم که اگر طرف مقابل در این ضرب‌الاجل اقدام‌های خود را اصلاح نکرد، از ابزاری که در اختیار داریم، استفاده کنیم.

صداوسیما در بحث برجام از مواضع جریان خاص حمایت کرد

نائب‌رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد صداوسیما در خصوص اقدام‌های دولت و به ویژه بحث برجام، خاطرنشان کرد: صداوسیما کاملاً جناحی عمل می‌کند و در پرداختن به اقدام‌های دولت، به‌خصوص مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌ای و برجام، دارای موضع خاصی است که این موضع به‌روشنی به یکی از جریان‌های سیاسی داخل کشور نزدیک است که این رویکرد به هیچ عنوان به مصلحت نیست.

او گفت: ما انتظار داریم که صداوسیما یک رسانه بی‌طرف باشد و پوشش لازم را درخصوص اقدام‌های مورد نظر نظام انجام دهد، اما احساس می‌شود که این‌گونه نیست و به‌روشنی از یک موضع سیاسی خاص طرفداری می‌کند که در موضوع برجام نیز شاهد این رویکرد جانبدارانه بودیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم دوری صداوسیما از جناح‌بندی‌های سیاسی، اظهار کرد: صداوسیما هم در قضیه برجام کاملاً جانبدارانه عمل کرد و هم در بحث انتخابات، به تریبون گروهی خاص تبدیل شد و حتی به‌زعم برخی از تحلیلگران، نتیجه انتخابات تهران، حاصل اقدام بد و جانبدارانه صداوسیما بود.

صداوسیما از مسئول نظارت بر عملکرد خود در مجلس شکایت کرده است!

نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به ماجرای شکایت سازمان صداوسیما از نماینده مردم ساری و عضو شورای نظارت بر عملکرد این سازمان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: متاسفانه اعمال نظارت بر عملکرد صداوسیما وجود ندارد و همان‌طور که می‌بینید این سازمان، مسئول نظارت بر عملکرد خود در مجلس را به خاطر گلایه‌ای که مطرح کرده، به دادگاه می‌کشاند.

او ادامه داد: صداوسیما تحت نظارت دولت نیست و بنابراین ما در مجلس نظارتی بر آن‌ها نداریم و نمی‌توانیم استیضاح‌شان کنیم و با تکیه بر اتصالی که به سیستم حاکمیت دارند، احساس می‌کنند که حقوق خاص دارند و در انتخابات اخیر، صداوسیما به‌طور علنی یک جریان را تضعیف کرد و باوجود این‌که بارها تذکر دادیم، اقدامی برای جلوگیری از این رفتار انجام نشد.

کد خبر : ۳۵۹۹۹۱