خبرگزاری کار ایران

فاضل‌میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکایی دانستن برجام۲ بهانه‌ای برای زمین زدن دولت است/ تندروها از بیانات رهبری سوءاستفاده می‌کنند

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حملات اخیر به دولت با منطق و انصاف سازگار نیست، گفت: برجام۲ یعنی آشتی ملی و حل مشکلات اقتصادی اما برخی با بهانه گیری با آن مخالفت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تحرکات اخیر مخالفان دولت به بهانه انتقاد از توافق هسته‌ای و برجام، ‌ اظهار داشت: ‌ در طول تاریخ انقلاب هر حرکتی که قرار بود به نفع ملت و سیاست‌های کلان کشور صورت گیرد، همیشه یک عده اقلیت مقابل آن ایستادند و برجام نیز یکی از این موارد است.

وی با بیان اینکه این اقلیت ممکن است با حمایت جریان اقتصادی حامی آنها، تحرکات سیاسی دارند، گفت: در شرایطی که برخی از دشمنان جمهوری اسلامی از جمله اسرائیل و برخی کشورهای عرب نمی‌خواهند ایران حالت ثبات به خود گیرد و به همین منظور دائما در عرصه بین المللی به دنبال حرکات ضدایرانی هستند، متأسفانه تندروهای داخل کشور نیز در مقابل مسائلی که به نفع کشور و مردم است ایستادگی کرده و کارشکنی‌های خود را انجام می‌دهند و انتقاد‌ها به گونه‌ای است که هدف این اقلیت با دشمنان خارجی از جمله اسرائیل مشترک شده است.

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ‌ در زمان دولت اصلاحات شاهد بودیم که دولتمردان و شخص آقای خاتمی در عرصه بین المللی بسیار آبرومندانه ظاهر می‌شدند اما وقتی از کشورهای خارجی به ایران بازمی‌گشتند، اقلیت تندروها بجای تشکر از دولت و رئیس جمهور وقت، دائما در حال بحران‌آفرینی برای ضربه زدن به دولت اصلاحات بودند.

وی افزود: ‌ این گروه اقلیت، در زمان دولت احمدی‌نژاد که آن سخنرانی‌های دور از شأن نظام جمهوری اسلامی ایران را شاهد بودیم و آن همه فسادهای مالی و... ایجاد شده بود، ساکت بودند اما امروز که دولت تدبیر و امید روی کار آمده و توانسته توافقی را در مسئله هسته‌ای با قدرت‌های جهانی ایجاد کند که حتی دشمنان هم از آن توافق ناراحت هستند و نمونه‌اش حملات تندروهای آمریکایی به اوباما رئیس جمهور آمریکا به خاطر قبول این توافق بوده است، مدام به آقای روحانی و دولتمردانی ازجمله آقای ظریف حمله می‌کنند.

فاضل میبدی با بیان اینکه حمله‌های اخیر به دولت با منطق و انصاف سازگار نیست، گفت: آقای روحانی و دولت ایشان بعد از اینکه با به سرانجام رساندن توافق هسته‌ای و برجام توانستند مقداری از عملکرد نامناسب دولت سابق را رفع و رجوع کنند و به تعبیری گام اول را برداشتند، خیلی شفاف با مردم صحبت کرد و گفت که باید به فکر اصلاح اوضاع داخلی از جمله در زمینه اقتصادی باشیم اما شاهدیم که تندروها بازهم با بی‌منطقی و بی‌انصافی به دولت حمله کرده و گاهی هم از بیانات رهبری سوءاستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه جریان تندرو داخل خاموش شدنی نیست اما خوشبختانه آقای روحانی و دولت در اصول خود محکم ایستاده و پاسخ محکمی به این‌ها داده و می‌دهد، گفت: ‌ راهکار اصلی مقابله با افراطیون داخلی این است که مردم در همه انتخابات‌ها در صحنه باشند و قطعا با این اتفاق هر روز شاهد ضعیف شدن افراطیون خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم گفت: مردمی که در انتخابات ۹۲ روحانی را برگزیدند و در ۷ اسفند ۹۴ هم نشان دادند می‌خواهند همین سیاست در کشور دنبال شود، در انتخابات بعدی هم همین سیاست را دنبال خواهند کرد. از این رو افراطیون و تندرو‌ها باید بدانند که تحرکاتشان، آنان را به جایی نمی‌رساند و فقط برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند.

وی با انتقاد از بهانه‌گیری‌های مخالفان دولت در حل مشکلات اقتصادی داخلی از سوی رئیس جمهور گفت: این اقلیت یا نفهمیدند برجام۲ یعنی چه یا اینکه می‌خواهند از چنین واژه‌هایی سوءاستفاده کنند. برجام۲ یعنی آشتی ملی و حل مشکلات اقتصادی داخل کشور اما متأسفانه افراطیون در مقابل این طرح نیز مخالفت کرده و باز متأسفانه صدا و سیما نیز به این موضوعات دامن می‌زند و توجه ندارد که مردم از این اختلافاتی که مانع کار و پیشرفت کشور می‌شود، خسته شده‌اند.

فاضل میبدی با بیان اینکه آقای روحانی برای اجرای برجام۲ و حل مشکلات داخلی از جمله مسئله اقتصادی کشور باید ابتدا با تدبیر خود و رهبری، بحث آشتی ملی را حل کند، گفت: در شرایطی هستیم که دولت باید مشکلات اقتصادی را حل کند و البته اگر بخواهیم که این موضوع حل شود باید یک آشتی ملی در داخل ایجاد شده و البته تحقق برخی از وعده‌های انتخاباتی از جمله رفع حصر و غیره را شاهد باشیم؛ همچنین ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران خارجی باید مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: ‌ اینکه به بهانه مطرح شدن برجام۲ از سوی رئیس جمهور برای اصلاح اوضاع اقتصادی داخل کشور، به دولت و آقای روحانی حمله شود و طرح برجام۲ را آمریکایی بدانند یک دروغ و بهانه‌گیری برای زمین زدن دولت است اما خوشبختانه مردم آگاه هستند و این بی‌انصافی‌ها را تشخیص می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه افراطیون از گذشته خود عبرت نمی‌گیرند، گفت: ‌ تندرو‌ها باید بدانند که حملات به دولت آقای روحانی نه به نفع خودشان است و نه به نفع سیاست‌های کلان کشور؛ باید بدانند که این کشور ثبات، رونق اقتصادی و ارتباطات جهانی می‌خواهد تا فضا برای تولید و اشتغال و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.

کد خبر : ۳۶۰۰۴۹