خبرگزاری کار ایران

آیت الله فقیهی در گفت‌وگو با ایلنا:

برجام، پذیرفته شده نظام است/ مردم در انتخابات اخیر موافقت با توافق هسته‌ای را اعلام کردند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه برجام مسئله پذیرفته شده‌ی کلیت نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری است، گفت:‌ مردم در انتخابات اخیر با آرای خود فهماندند که نباید در مورد برجام بحث کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درخصوص تحرکات اخیر مخالفان دولت به بهانه انتقاد از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵، اظهار داشت:‌ مسئله برجام، مسئله پذیرفته شده کلیت نظام است؛ یعنی توسط حکومت جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مسئله توافق هسته‌ای پذیرفته شده و این طور نیست که صرفا مربوط به دولت باشد.

وی افزود: از نظر حکومت جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری مسئله برجام پذیرفته شد و همچنین از نظر دنیا این توافق پذیرفته شده است و به همین دلیل دیگر نباید نسبت به آن مخالفت کرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت:‌ نظام و مقام معظم رهبری مسئله برجام را مورد تأیید قرار دادند چراکه احساس این بود که در این مقطع زمانی باید این کار انجام شود که صورت گرفت. دولت آقای روحانی هم براساس تصمیم نظام، به دنبال توافق هسته‌ای و برجام رفتند و دیدیم که بعد از انجام توافق و به ثمر رسیدن برجام، مقام معظم رهبری از دولت و از آقای دکتر ظریف تشکر کردند و ایشان را فردی امین، راستگو و صدیق دانستند و گفتند که ایشان، کارها را خوب انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله برجام برای نظام و همین طور برای مردم تمام شده و ملت نیز در انتخابات ۷ اسفند ۹۴، با آرای خود فهماند که نباید در مورد برجام بحث کرد، گفت:‌ البته ممکن است آمریکا پس از توافق هسته‌ای خواسته‌ها و اهداف دیگری هم داشته باشد، کما اینکه همیشه خواسته‌هایی د ارد، اما ما باید توجه داشته باشیم که مصلحت نیست خود ما در داخل کشورمان نسبت به اهداف آنها حرف بزنیم و بحث کنیم.

آیت الله فقیهی در پایان گفت:‌ البته اگر کسی انتقادی از سیاست خارجی دولت داشته باشد مشکلی نیست اما اگر کسی بخواهد بجای انتقاد، با مسئله برجام مخالفت کند مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد و دیدیم در انتخابات ۷ اسفند ۹۴، افرادی که با برجام و توافق هسته‌ای مخالفت‌های علنی کرده بودند، مورد توجه مردم نبودند.

کد خبر : ۳۶۰۲۹۸