خبرگزاری کار ایران

نامزد اصلاح‌طلبان گرگان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مبارزه با فساد باید اولویت مجلس آینده باشد/ رضایت مردم از اصلاح‌طلبی بالاست

نامزد لیست امید در دور دوم انتخابات در گرگان استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان امور را از اولویت‌های اصلاح‌طلبان در مجلس آینده خواند و گفت: مبارزه با فساد اقتصادی باید در اولویت کار مجلس آینده قرار بگیرد.

نورمحمد تربتی‌نژاد  در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با بیان اینکه اصلاح‌طلبی یک واژه سیاسی که معنا و مفهوم خاص خود را دارد، متذکر شد: گفتمان اصلاح‌طلبی به دنبال انقلاب نیست و به دنبال تغییر تدریجی در چهارچوب قانون اساسی و هدایت کشور در مسیر توسعه پایدار است.

او تاکید کرد: هر زمان که اصلاح‌طلب به مسئولیت رسیده، دولت از کارآمدی بالایی برخوردار بوده است و رضایت مردم در بهترین سطح بوده است.

استاد دانشگاه گرگان افزود: دولت‌های اصلاح‌طلب کشور را به مسیر درستی راهنمایی کردند؛ در آن دوران آزادی بیان و مطبوعات به شکل چشمگیری گسترش پیدا کردند و مردم هم در آرامش سیاسی و اجتماعی قرار گرفتند و روند توسعه کشور نیز روند مثبتی بود، در حالی که در دولت‌های تندرو کشور مشکلات متعدد اقتصادی داشت که به همین علت مردم ناامید شده بودند و این ناامیدی خطری برای انقلاب بود.

تربتی‌نژاد تاکید کرد: مردم با توجه به تجربه‌های ۳۷ ساله انقلابی در یک مقایسه صحیح و علمی تشخیص دادند برای پیشرفت و اعتلای کشور، اصلاح‌طلبی می‌تواند در یک نظام برنامه‌ای و علمی، پله‌های پیشرفت را در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و محیط زیست طی کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات مجلس نبود سیستم سیاسی درست در کشور از جمله نبود سیستم حزبی است، نبودِ سیستم حزبی برای روی کار آمدن نمایندگان را مشکل اصلی خواند و گفت: قانونگذاری و نظارت اجرای قانون وظیفه اصلی نمایندگان مجلس است اما چون سیستم درست حزبی در کشور نیست، شش ماهه نخست هر مجلس به مباحث آشنایی و تایید اعتبارنامه و انتخاب هیئت رئیسه مجلس  می‌گذرد و سال آخر هم بیشتر نمایندگان برای تبلیغات به حوزه انتخابیه خود توجه دارند، به این ترتیب  به طور متوسط  یک نماینده دو سال از چهار سال را برای حضور در مجلس فرصت دارد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: سیستم حزبی کارآمد می‌تواند این مشکل را حل کند و امیدوارم بر اساس قانون، یک سیستم حزبی در کشور راه‌اندازی شود.

تربتی‌نژاد در پایان حل مشکل بیکاری را با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان امور را یکی دیگر از اولویت‌های اصلاح‌طلبان در مجلس آینده خواند و گفت: مبارزه با فساد اقتصادی باید در اولویت کار مجلس آینده قرار بگیرد.

کد خبر : ۳۶۰۵۴۷