خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور قزاقستان:

اجازه ندهیم دشمنان، اسلام و تروریسم را در کنار هم به جهان معرفی کنند

رییس جمهور قزاقستان گفت: اجازه ندهیم دشمنان، اسلام و تروریسم را در کنار هم به جهان معرفی کنند و ایران به عنوان یک کشور بزرگ با تمدنی کهن می‌تواند نقشی تأثیرگذار در این راستا داشته باشد.

به گزارش ایلنا، نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان در نشست هیات‌های عالی ایران و قزاقستان که در تهران انجام شد، با تقدیر از میهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران، حل و فصل موضوع هسته‌ای را دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: این اتفاق یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک برای ملت ایران بود و موجب ارتقاء جایگاه این کشور در منطقه و جهان شد.

رییس جمهور قزاقستان، سفر دکتر روحانی به آستانه در سال ۲۰۱۴ را بسیار مثبت و دارای نتایج ارزنده ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که رایزنی‌های رؤسای جمهور و مسئولان دو کشور بتواند به ارتقاء سطح روابط و تحکیم مناسبات همه‌جانبه ایران و قزاقستان کمک کند.

رییس‌ جمهور قزاقستان با اشاره به امضای توافق‌نامه‌های همکاری میان بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و قزاقستان، بر گسترش همکاری‌ها و روابط دو کشور تأکید کرد.

نظربایف همچنین با تأکید بر لزوم همکاری ایران و قزاقستان در راستای حل و فصل مسایل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت در جهان اسلام گفت: ما باید از ایجاد اختلاف میان کشورهای اسلامی جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم دشمنان، اسلام و تروریسم را در کنار هم به جهان معرفی کنند و ایران به عنوان یک کشور بزرگ با تمدنی کهن می‌تواند نقشی تأثیرگذار در این راستا داشته باشد.

رییس‌ جمهور قزاقستان با بیان این که دوستی و توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران برای ما حائز اهمیت فراوان است، گفت: ایران و قزاقستان باید در آینده بیش از پیش حامی و پشتیبان یکدیگر باشند و روابط دو کشور در سطح بالایی قرار داشته باشد.

او با اعلام حمایت قزاقستان از عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا، اظهار امیدواری کرد که در اجلاس آینده سران کشورهای حاشیه دریای خزر، شاهد نتایج مثبت و ارزنده‌ای در راستای منافع کشورهای ساحلی خزر باشیم.

کد خبر : ۳۶۰۶۷۱