خبرگزاری کار ایران

آیت الله علوی گرگانی:

مراجع، مجوزی برای دریافت دیرکرد بانکی نداده‌اند

استاد حوزه علمیه قم، گفت:‌ برخی افراد بیان می کنند برخی مراجع اجازه دریافت دیرکرد را به ما داده اند در حالی که هر موردی را که خداوند نهی کرده است ماهم نهی کرده ایم و نمی توانیم از پیش خود موردی را جایز بدانیم.

به گزارش ایلنا،‌ آیت الله علوی گرگانی در دیدار با برخی مسئولان شعب بانک‌های قم، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و بیان اینکه خداوند راستگو است و وعده هایش نیز حق است، اظهار داشت:‌ خداوند وعده داده است محبت هر فردی را که دارای ایمان و عمل صالح باشد در دل مردم قرار خواهد داد.

او خطاب به این مسئولان شعب بانک های قم گفت: اگر کارمزد و دیر کرد بانکی دریافت نکردید، از عذاب خداوند نجات پیدا کرده اید زیرا افراد بسیاری گرفتار این مصیبت هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اخذ جرایم دیرکرد بانکی عذاب الهی به دنبال خواهد داشت، گغت: باید از اخذ جرایم دیرکرد در سیستم بانکی پرهیز شود.

او با بیان این که برخی افراد بیان می کنند برخی مراجع اجازه دریافت دیرکرد را به ما داده اند در حالی که هر موردی را که خداوند نهی کرده است ماهم نهی کرده ایم و نمی توانیم از پیش خود موردی را جایز بدانیم،‌ گفت:‌ امیدوار هستیم افرادی که هدفشان خدمت به مردم است حسن عمل داشته باشند و شما نیز افراد شایسته و مؤمن را برای خدمت به مردم انتخاب کنید.

آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد:‌ خداوند فراوان دوست دارد که بنده هایش از ما راضی باشند، چرا که خداوند رضای خود را در رضای بندگان قرار داده است.

کد خبر : ۳۶۰۹۷۶