خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای در دیدار با دادستان کل قزاقستان::

همه کشورها باید در مقابل قاچاق مواد مخدر دست به دست هم دهند

معاون اول قوه قضاییه در دیدار با دادستان کل قزاقستان بر لزوم هوشیاری کشورهای اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام تاکید کرد و گفت: دشمنان نهایت تلاش خود را می‌کنند که کشورهای اسلامی را تضعیف کنند و مسلمانان با وحدت و همدلی باید در مقابل این توطئه‌ها بایستند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه سطح همکاری‌های دو کشور ایران و قزاقستان رو به گسترش است، افزود: امیدواریم در مورد مسائل فی‌مابین با کمک هم قدم‌های بلندی برداریم و از چنین فرصت‌هایی نهایت بهره‌برداری را برای حل مشکلات منطقه و مشکلات پیرامونی انجام دهیم.

وی خواستار همکاری دو کشور در زمینه‌های مقابله با جریان تروریسم، جرایم سایبری و تولید و قاچاق مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی شد و تاکید کرد: جریان تروریستی تکفیری خسارت‌های سنگینی را برای کشورهای منطقه به باور آورده است.

معاون اول قوه قضاییه افزود: جرایم سایبری و فضای مجازی نیز باید مورد توجه باشد و می‌تواند خسارت‌های زیادی به بار آورده و البته باید گفت آثار سوء این جرایم هنوز برای بسیاری روشن نشده است؛ اما بدون شک در آینده چنین جرایمی از مشکلات جدی دولت‌ها و ملت‌ها خواهد بود.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه به معضل تولید و قاچاق مواد مخدر در منطقه و جهان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مواد مخدر تاکنون جان هزاران انسان را به مرگ تدریجی کشانده است، گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر تنها بر عهده یک یا چند کشور نیست و همه کشورها باید در مقابل آن دست به دست هم دهند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از جرایم دیگر نیز ناشی از مصرف همین مواد به‌ویژه مواد مخدر صنعتی است و ضرورت دارد که کشورهای مختلف با همکاری یکدیگر با این جرایم سازمان یافته که مضر برای جوامع بشری است مقابله کنند.

در این دیدار آسخات داولبایف دادستان کل قزاقستان نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با مسئولان قضایی کشورمان خواستار توسعه همکاری‌ها و روابط حقوقی و قضایی میان دو کشور شد و درخواست کرد که برای مقابله با تروریست و جریان‌های سازمان یافته از تجربیات ایران استفاده کند.

وی تاکید کرد:‌ ایران تجربیات بسیار خوبی در زمینه مقابله با نفوذ جریان‌های تروریستی دارد و کشور ما آماده دریافت اطلاعات و تجربیات ایران در این زمینه است.

معاون اول قوه قضاییه آمادگی دستگاه قضایی کشورمان در انتقال تجربیات خود به قزاقستان را اعلام داشت.

 

کد خبر : ۳۶۰۹۸۷