خبرگزاری کار ایران

پایان نشست علنی نوبت عصر مجلس؛

نمایندگان با ادامه بررسی پیشنهادهای بودجه ۹۵ مخالفت کردند / احتمال لغو جلسه نوبت عصر فردا

نمایندگان در لحظات پایانی نشست علنی امروز مجلس در نوبت عصر که به بررسی بودجه سال ۹۵ کل‌کشور اختصاص داشت، به توقف بررسیی پیشنهادها و ورد به بحث هزینه‌ای بودجه از نشست علنی بعد، رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، پیش از پایان نشست علنی مجلس در نوبت عصر که با به صدا درآوردن زنگ مجلس توسط محمدرضا باهنر در ساعت ۱۷:۷ دقیقه، نمایندگان مجلس به توقف بررسی پیشنهادها و ورد به بحث هزینه‌ای بودجه از نشست علنی بعد، رای مثبت دادند.

محمدرضا باهنر در لحظات پایانی نشست علنی امروز مجلس در نوبت عصر که به بررسی بودجه سال ۹۵ کل‌کشور اختصاص داشت، با بیان این‌که پیشنهادهای گروهی نمایندگان به پایان رسیده و هیچ‌کدام به تصویب نرسیده‌اند و تنها پیشنهادهای انفرادی نمایندگان باقی مانده، از نمایندگان درخواست کرد تا درصورت موافقت، درمورد ادامه بررسی پیشنهادها رای‌گیری استمزاجی کند.

باهنر در توصیح نحوه این رای‌گیر‌ی گفت: کسانی که با ادامه بحث درباره پیشنهادها موافق هستند، رای موافق بدهند و مخالفان با ادامه دادن آن، رای مخالف خود را اعلام کنند تا متوجه شویم نظر دوستان درباره نحوه بررسی بودجه در ادامه راه به چه گونه‌ای است.

به گزارش ایلنا، در ادامه نمایندگان با ۲۴ رای موافق، ۱۳۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ رای، مخالفت خود را با ادامه بررسی پیشنهادها اعلام کردند.

بر این اساس، به گفته باهنر در نشست علنی نوبت صبح فردا، بحث درباره بخش هزینه‌ای بودجه سال ۹۵ کل‌کشور در دستور کار پارلمان قرار گرفت.

نائب رئیس دوم مجلس همچنین با اشاره به احتمال عدم برگزاری نشست علنی مجلس در نوبت عصر فردا، گفت: بنابر آیین‌نامه جلسه علنی مربوط به بحث بودجه حداقل باید ۴ ساعت باشد و این درحالی است که در مواقع دیگر در آیین‌نامه ذکر شده، حداکثر ۴ ساعت به جلسات علنی اختصاص داده شود.

باهنر خاطرنشان کرد: بر این اساس، فردا جلسه علنی رای ساعت ۸ صبح آغاز خواهد شد و در پایان جلسه اگر کار تصویب مصوبات خوب پیش رفت، در جلسه عصر کار را ادامه می‌دهیم و در غیر این صورت جلسه نوبت عصر فردا برگزار نخواهد شد.

 

کد خبر : ۳۶۱۰۵۹