خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان صورت گرفت؛

مجوز ۵ هزار میلیارد تومان مجلس به دولت برای انتشار اوراق مشارکت در حمایت از طرح‌های انتفاعی

نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند که تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را با بازپرداخت اصل و سود آن برای اجرای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی منتشر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با بند ب تبصره ۵ این لایحه موافقت کردند که براساس این مصوبه به دولت اجازه داده شده تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را با بازپرداخت اصل و سود آن برای اجرای طرح‌های انتفاعی دارای توجیه فنی منتشر کند.

در بند ب تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور آمده است؛ ‌ به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ پنجاه هزار میلیارد (۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود با بازپرداخت اصل و سود آن به‌منظور اجرای طرحهای انتفاعی دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی و طبق قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت منتشر و وجوه أخذشده را به ردیف شماره ۳۱۰۱۰۲ جدول شماره (۵) این قانون واریز کند. منابع واریزی به طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام مندرج در پیوست شماره (۱) این قانون اختصاص می‌یابد تا براساس مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه شود.

واگذاری این اوراق به بخش دولتی اعم از شرکت‌ها، بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها در بازار پول و قبل از سررسید ممنوع است.

کد خبر : ۳۶۱۱۹۶