خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان صورت گرفت؛

۷۰ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری اختصاص یافت

با رای نمایندگان ۷۰ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل‌کشور تبصره ۶ این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند که به موجب مصوبه مجلس، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۵، مبلغ ۱۵۶ میلیون (۱۵۶/۰۰۰/۰۰۰) ریال در سال تعیین می‌شود.

طبق این مصوبه، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۲/۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن تا پایان سال ۱۳۹۵ تمدید می‌شود.

همچنین وزارت نیرو از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور مکلف شد علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ ۱۵۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل‌کشور واریز کند. ۱۰۰ درصد وجوه دریافتی تا سقف ۷۰۰ میلیارد (۷۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال از محل حساب مذکور صرفاً جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد. اعتبار مذکور براساس شاخص کمبود آب شرب سالم بین استان‌های کشور در مقاطع سه‌ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان‌ها هزینه شود. وجوه فوق مشمول مالیات نمی‌شود.

خانه ملتی‌ها مقرر کردند دولت می‌تواند دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را موظف کند تا معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی و گمرکی را به صورت جمعی- خرجی در حساب‌های مربوط ثبت کنند.

کد خبر : ۳۶۱۲۴۸