خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه دیروز اصولگرایان؛

سکوت معنادار اصولگرایان درباره دعوت از لاریجانی

درحالی که دو نفر از اعضای کمیته هفت‌نفره اصولگرایان حاضر به اظهارنظر درباره دعوت از رئیس مجلس برای حضور در جلسه دیروز اصولگرایان نشدند، یکی از مسئولان عالی‌رتبه لاریجانی اعلام کرد که رئیس مجلس درجلسات فراکسیونی شرکت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، روز گذشته احمد امیرآبادی فرهانی به عنوان یکی از اعضای کمیته هفت‌نفره اصولگرایان با ارسال دعوتنامه‌هایی به ۵۰ نماینده اصولگرای منتخب مجلس دهم که هم‌اکنون نیز به عنوان نماینده در مجلس حضور دارند، از آنان برای شرکت در جلسه‌ای جهت بحث درباره فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم دعوت کرد که البته تنها ۳۵ نفر از این افراد، این دعوت را اجابت کردند.

۵۰ اصولگرا دعوت شدند، ۳۵ اصولگرا اجابت کردند

امیرآبادی فراهانی در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: ۵۰ دعوت‌نامه ارسال کردیم که از این تعداد ۳۵ نفر در جلسه حضور یافتند، ۸ نفر به دلیل حضور در جلسات دیگر، موفق به حضور در این جلسه نشدند و ۷ نفر از دعوت‌شدگان نیز از شرکت در این نشست سر باز زدند.

سکوت معنادار امیرآبادی درباره دعوت از لاریجانی

این درحالی است که او حاضر به پاسخگویی درباره این‌که آیا برای شرکت در این جلسه از علی لاریجانی رئیس مجلس نهم در حوزه انتخابیه قم دعوت به‌عمل آمده یا خیر، نشد.

لاریجانی در جلسات فراکسیونی شرکت نمی‌کند!

با این حال یکی از مسئولان دفتر رئیس مجلس در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر آقای لاریجانی به هیچ‌عنوان در جلساتی که تحت عنوان جلسات فراکسیونی از سوی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تشکیل می‌شود، شرکت نمی‌کنند. البته رئیس مجلس مشکلی با دیدار با نمایندگان مجلس نهم و برگزیدگان مجلس دهم، به‌صورت انفرادی یا گروهی ندارند اما تاکید دارند، دیدارهایی که تحت عناوین اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی تشکیل می‌شوند را نپذیرند.

تکذیب ادعای سخنگوی اصولگرایان

او همچنین در واکنش به ادعای سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیته هفت‌نفره اصولگرایان مبنی بر درخواست رئیس مجلس برای دیدار با اعضای این کمیته در روزهای پایانی سال گذشته، اعلام کرد: این ادعا به هیچ‌عنوان صحت ندارد.

پیش از این نیز یکی دیگر از اعضای دفتر رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که چرا کمیته هفت‌نفره اصولگرایان دلیل لغو جلسه را همزمانی آن با جلسه اضطراری آقای لاریجانی عنوان کرده، از قول رئیس مجلس گفته بود که بهتر است  به این مسائل ورود نشود!

تشکیل فراکسیون فراگیر در دستور کار اصولگرایان

با این حال، جلسه دیروز اصولگرایان درحالی برگزار شد که به‌گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم، بحث درباره تشکیل فراکسیون اصولگرایان در مجلس دهم محور اصلی بحث حاضران بود.

حمیدرضا فولادگر در این رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: فارغ از تعداد نمایندگان دعوت‌شده و حاضران، نکته حائز اهمیت این است که تمامی دعوت‌شدگان را نمایندگان مجلس نهم اصولگرایی تشکیل می‌دادند که در مجلس دهم نیز حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: نکته مهم دیگر حضور افراد با سلائق مختلف در این جلسه بود، به‌طوری که علاوه بر نمایندگان حاضر در فراکسیون اصولگرایان فعلی، برخی از اصولگرایان فراکسیون رهروان ولایت و حتی برخی از مستقلان مجلس نهم که تمایل به حضور در فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس دهم ندارند نیز در این جلسه حضور داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم یادآور شد: قصد داریم با حضور افرادی با سلائق مختلف در چارچوب اصولگرایی، فراکسیونی فراگیر تشکیل دهیم و قصد داریم در ادامه، از برگزیدگان انتخابات مجلس دهم نیز دعوت کنیم تا در جلسات بعدی درباره ریاست مجلس دهم نیز صحبت کنیم.

سکوت معنادار دو نفر از اعضای کمیته هفت‌نفره در باره دعوت از لاریجانی

با این حال، شاید مهم‌ترین نکته در این باره را باید در عدم پاسخگویی فولادگر درباره دعوت از لاریجانی جستجو کرد؛ چه اینکه نماینده مردم اصفهان نیز همچون نماینده مردم قم در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد! این درحالی است که هر دوی این افراد، از اعضای کمیته هفت‌نفره اصولگرایان هستند.

بر این اساس و باتوجه به توضیحات دفتر رئیس مجلس، به نظر می‌رسد اعضای کمیته اصولگرایان همچنان به دنبال جذب رئیس مجلس در دایره اصولگرایی هستند و با این حال، به نظر می‌رسد لاریجانی به‌ویژه پس از خاطرات و تجارب ناخوشایندی که در طول چهار سال گذشته و مخصوصاً در جریان بررسی برجام در مجلس، از اصولگرایان تندرو و پایداری‌ها دارد، به هیچ‌عنوان حاضر به پذیرش آن‌ها در کنار خود نیست.

کد خبر : ۳۶۱۳۰۱