خبرگزاری کار ایران

در نشست انجمن زنان کارآفرین با منتخبان تهران مطرح شد؛

لزوم اصلاح موانع قانونی کارآفرینی در مجلس دهم

نشست زنان کارآفرین و برخی از منتخبان مجلس در تهران برگزار و حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در این نشست که توسط انجمن زنان کارآفرین برگزار شد، فخرالسادات محتشمی‌پور به بیان گزارش فعالیت‌های این انجمن پرداخت و سپس اعضای انجمن برخی قوانین و موانع پیش‌روی زنان کارآفرین را در حوزه‌های مختلف محیط زیست، تولید، کشاورزی، معدن و آی تی بیان کردند.

در این نشست سید فرید موسوی، بهروز نعمتی، فاطمه سعیدی، فاطمه ذوالقدر، سهیلا جلودارزاده، پروانه مافی، طیبه سیاوشی، فریده اولاد قبا، و سیده‌فاطمه حسینی زنان راه یافته به مجلس دهم از تهران و فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران حضور داشتند.

بهروز نعمتی در این نشست گفت: همه ما یک خانواده هستیم و اگر مشکلات کشور حل شود، این حل مشکلات هم برای زنان و هم برای مردان اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به رتبه نامناسب ایران در فضای کسب و کار گفت: این مسایل گریبان مرد و زن را گرفته است. با این حال ایجاد ۱۴۰ هزار فرصت اشتغال در همین شرایط، امیدواری‌هایی را برای آینده بوجود آورده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: زمان آن رسیده تا از چنگ انداختن به صورت یکدیگر دست برداریم و به سمت تفاهم و همدلی پیش برویم.

دانشور:نماینده مردم باید در کنار مردم بماند 

فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران نیز در نشست زنان کارآفرین و نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس تلاش کنند در مجلس آینده در حوزه آسیب‌های اجتماعی مسائل را بیان کنند و اطمینان داشته باشند که بیان این مسائل باعث خواهد شد که این مشکلات بررسی و حل شوند اما کتمان مسایل فایده‌ای نخواهد داشت.

وی نمایندگان زن را نمایندگان زنان و کودکان آسیب دیده خطاب کرد و گفت: باید چالش‌ها را شناخت و در برابرکسانی که حقیقت را بیان می‌کنند، چماق به دست نگرفت.

دانشور تاکید کرد: نماینده مردم بودن با مسوول بودن تفاوت دارد و نماینده مردم باید در کنار مردم بماند وگرنه این نمایندگی ارزش ندارد .

مهدوی: اولویت نمایندگان مجلس باید اصلاح سیستم بانکی باشد

 

واعظ مهدوی نیز در این نشست اظهارکرد: در بررسی و حل مشکلات کشور، توجه به دو موضوع باید در دستورکار قرار بگیرد. اول اینکه قوانین کشور ما مشوق واردات و مانع تولید است و ما بیشتر از آنکه به فکر جذب سرمایه خارجی باشیم باید به فکر حل موانع استفاده بهینه از سرمایه داخلی باشیم.

وی افزود: اولویت دیگر نمایندگان باید اصلاح سیستم بانکی کشور باشد. در حال حاضر ۸۶۰ هزار میلیارد تومان در حساب‌های بلند مدت مردم قرار دارد و بیش از ۲۱۰ هزار میلیاردتومان بانک‌ها سالانه به این پول سود پرداخت می‌کنند که ۴ برابر درآمد فروش نفت است و تقریبا ۲۷۰ هزار میلیارد تومان هم گردش مالی وام هاست که در مجموع گردش نادرست ۵۰۰هزار میلیارد تومانی را به وجودآورده است و حتی رییس جمهور هم نسبت به این ارقام ابراز نگرانی کرده بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکل دیگر کشور را ۱۲۰ هزار میلیارد تومان مالیاتی عنوان کرد که باید پرداخت شود اما پرداخت نمی‌شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان مجلس و انجمن زنان کارآفرین برخی نمایندگان تهران در مجلس به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

طیب سیاوشی نماینده دیگر تهران گفت: وجود مقام مشورتی حلقه مفقوده مراکز مختلف ایران است و این یکی از مواردی است که ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین در این نشست پروانه معافی و فاطمه ذوالقدر و فریده اولادقبا به بررسی برخی از مسایل و راهکارهای حل مشکلات زنان کارآفرین پرداختند.

موسوی: معنای اقتصاد مقاومتی درون زا بودن اقتصاد است

 

سید فرید موسوی منتخب مردم تهران در مجلس دهم در نشست زنان کارآفرین و نمایندگان مجلس گفت: معنای اقتصاد مقاومتی درون زا بودن اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه موتور رشد و پیشرفت کشور‌ها کارآفرینی و استفاده از زنان است، ادامه داد: این نشست تلاقی این دو فاکتور مهم است.

موسوی با بیان اینکه پتانسیل کشورما بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است گفت: انشاءالله مجلس دهم نقطه عطفی باشد تا این مشکلات حل شود و کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

وی از زنان کارآفرین خواهش کرد قوانینی راکه در مسیر تولید اشکالی ایجاد می‌کند به دست منتخبین مردم برسانند تا هرچه سریع‌تر اصلاح این قوانین در دستور کار نمایندگان قرار بگیرد.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری و IT و البته محیط زیست توضیح مواردی بود که در اولویت‌های نمایندگان لیست امید حتی قبل از انتخابات قرار داشت، ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر با تشکیل مجلس دهم قوانین حمایتی در این راستا تصویب شود.

جلودارزاده: قوانین مشکل‌ساز شناسایی شود

سهیلا جلودارزاده منتخب مردم تهران در مجلس دهم نیز در این نشست با اشاره به چشم انداز ۱۴۰۴ ایران گفت: امیدواریم با قانون گذاری به صورت جدی توسعه یافته‌ترین کشور منطقه باشیم.

او از فعالان بخش خصوصی خواهش کرد تا قوانینی را که در راستای کارآفرینی مشکل ایجاد می‌کنند به نمایندگان شناسایی و معرفی کنند.

 

کد خبر : ۳۶۱۴۵۰