خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در تجمع بزرگ وحدت و امنیت:

ایران لنگر ثبات منطقه است

رئیس مجلس با بیان اینکه گروه‌های افراطی و تروریستی به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند، گفت: حضور سپاه و برگزاری مانور در استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که ما به دنبال ایجاد امنیت در این استان هستیم.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی که صبح امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، در تجمع بزرگ وحدت و امنیت ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب گفت: مرحوم شهید مطهری نیز اصالتاً اهل استان سیستان و بلوچستان هستند و ایشان نیز در بزرگی ماه رجب تاکید داشتند؛ امیدواریم خداوند درهای رحمت خود را باز کرده و ما بتوانیم از این موضعیت خوب استفاده کنیم.

وی افزود: از شما تشکر می‌کنم که این مانور بامعنا را در استان سیستان و بلوچستان انجام دادید که قدرت را در وحدت و امنیت به خوبی نشان داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک نگاه کلی به اوضاع منطقه نشان می‌دهد که یک بیماری سیاسی در منطقه به وجود آمده و باید تلاش کنیم که این بیماری مزمن نشود، ولی دست‌هایی در کار است که این بیماری تداوم پیدا کند، زیرا اگر مسلمانان متحد شوند، در مقابل آمریکا می‌ایستند.

لاریجانی ادامه داد: ایران با آرمان‌های انقلابی و تلاش امام (ره)، شهدا و رهبری معظم انقلاب سامان یافت که امروزه می‌بینیم لنگر ثبات در منطقه ایران است، ولی دشمنان به دنیا ایجاد مشکل بر سر راه ایران اسلامی هستند و اختلافات کنونی نیز در همین راستا طراحی شده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان متذکر شد: جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه باعث دو موضوع اساسی شده که یکی مسئله ایجاد تفرقه در بین فرقه‌ها و مذاهب اسلامی است و از این راه استعمارگران به دنبال دستیابی به اهداف خود هستند.

او گفت: مسلمانان با هر مذهبی در اصول و فروع ضروری خود اختلافی ندارند و باید توجه داشت که اتحاد مسلمانان منافع بزرگی برای آن‌ها به دنبال دارد و شکست غرب را در پی خواهد داشت و آن‌ها نیز به همین دلیل به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همه فرقه‌ها و عشایر در عراق روابط صمیمی با یکدیگر داشته و دارند و امروزه نیز همه آن‌ها رهبری آیت‌الله سیستانی را قبول دارند و به دستور ایشان برای دفاع از کشور خود به پا خاسته‌اند، ولی دشمنان فتنه‌ای را در عراق ایجاد کردند تا این اتحاد از بین برود. در سوریه و لیبی نیز فتنه‌ای شبیه به این دیده می‌شود.

لاریجانی بیان کرد: تفرقه باعث فرسایش قدرت امت اسلامی می‌شود و دشمنان به دنبال عقب افتادگی کشورهای مسلمان هستند تا با ایجاد اختلاف در بین آن‌ها کشورهای مسلمان تبدیل به قدرت‌های اقتصادی نشوند. در این تردیدی نیست که اگر کشوری مشکل امنیتی داشته باشد، پیشرفت علمی و تکنولوژی در آن کشور به وجود نخواهد آمد و این خطی است که دشمنان آن را دنبال می‌کنند.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: کشورهای مسلمان امکانات خوبی مانند نفت و نیروی انسانی در اختیار دارند ولی اگر توسعه نیابند، نمی‌توانند هیچ تاثیری بر تحولات جهان بگذارند، لذا باید توجه داشت امنیتی که در ایران وجود دارد باید با چشمان باز برای ایجاد سرمایه‌گذاری در کشور تلاش شود.

او اضافه کرد: سپاه پاسداران که جایگاه بسیار والایی در کشور دارد، حضورش در استان سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد که این استان برای نظام جمهوری اسلامی از چه جایگاه بالایی برخوردار است.

لاریجانی گفت: برگزاری مانور در استان سیستان و بلوچستان نشان داد که ما به دنبال ایجاد امنیت در استان سیستان و بلوچستان هستیم تا در برنامه پنج ساله ششم توجه خاصی را به این استان معطوف سازیم. جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر استراتژی درستی را دنبال کرد که در ‌‌نهایت توانست هم امنیت خود را حفظ کند و هم در حفظ امنیت سایر مناطق تلاش کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ‌ نقش رهبری معظم انقلاب در ساماندهی استراتژی امنیت‌ساز در کشور بی‌بدیل است، همچنین ایشان در مقابله با سیاست‌های استکباری و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان بسیار نقش موثری را ایفا کرده‌اند. یکی از دلایل اقتدار ایران نقش موثر رهبری است زیرا مواضع ایشان در جنگ ۳۳ روزه، اوضاع عراق، سوریه و ساماندهی امنیتی در کشور بسیار تعیین‌کننده بوده است.

کد خبر : ۳۶۱۶۲۶