خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با جهانگیری مطرح شد؛

دستورات رییس جمهور برای بکارگیری همه امکانات جهت رفع فوری مشکلات سیل زدگان و روستاهای درگیر سیل

رییس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول بسر می برد، در پی وقوع سیلاب در برخی از استانهای جنوبی و غربی کشور، در گفت‌وگویی تلفنی با معاون اول خود، دستورات لازم را برای بکارگیری همه امکانات جهت رفع فوری مشکلات سیل زدگان و روستاهای درگیر سیل، صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی در ابتدای این گفت وگوی تلفنی، در جریان تازه ترین اقدامات اجرایی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی قرار گرفت.

رییس جمهور بسیج همه امکانات برای مدیریت سیلاب ها را ضروری خواند و با تاکید بر گزارش دهی و اطلاع رسانی بموقع به مردم، از همه دست اندرکاران در استان های مذکور خواست با آمادگی کامل تمهیدات و پیش بینی های لازم را انجام و با مسوولان مربوطه همکاری کنند.

معاون اول رییس جمهوری نیز در این گفت وگوی تلفنی، گزارشی از برگزاری جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران کشور و اقدامات استانداری ها و بویژه وزارت خانه های راه و شهرسازی و نیرو پس از سیل اخیر را ارائه کرد.

در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران کشور که وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، رییس سازمان هواشناسی و نماینده جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند؛ وزارت نیرو گزارشی از وضعیت بارندگی و جریان های سطحی کشور و حجم آب موجود در مخازن سدهای واقع در استان های جنوبی و غربی کشور ارائه داد.

کد خبر : ۳۶۱۶۸۸