خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس مجلس سنای الجزایر:

برای حل خشونت و تروریسم راهی جز همفکری و همکاری جمعی وجود ندارد

رییس‌ جمهور فضای بوجود آمده پس از رفع تحریم‌ها علیه ایران را فرصتی مناسب برای جهش در روابط همه جانبه و سطح همکاری ایران و الجزایر دانست و بر گسترش مناسبات دوستانه و برادرانه دو کشور تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر پنج‌شنبه در حاشیه سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول و در دیدار "عبدالقادر بن صالح" رییس مجلس سنای الجزایر با وی، ضمن اشاره به اینکه اندیشه انقلابی و مبارزه مردم الجزایر جایگاه خاصی نزد ملت ایران دارد و همواره روابط قلبی مستحکم و پایداری بین دو ملت برقرار بوده است، گفت: امروز دو کشور دیدگاه‌های نزدیک و مشترکی نسبت به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند و روابط تهران – الجزیره رو به توسعه است.

رییس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت حفظ ثبات، صلح و آرامش در همه مناطق جهان، خاطر نشان کرد: بسیاری از مناطق جهان از جمله شمال آفریقا سالهاست با مشکلات پیچیده‌ای مواجه هستند و دخالت بیگانگان و اقدامات گروه‌های تروریستی معضلات متعددی را بوجود آورده است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز بر همگان ثابت شده اگر با افراطی‌گری، خشونت و تروریسم مقابله نشود، به دیگر مناطق سرایت خواهد کرد، گفت: برای حل مشکلات راهی جز همفکری و همکاری جمعی وجود ندارد.

رییس‌ جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران از توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌ها با الجزایر استقبال می‌کند.

"عبدالقادر بن صالح" رییس مجلس سنای الجزایر  نیز در این دیدار که عصر پنجشنبه انجام شد، ضمن تجلیل و تقدیر از مواضع  اصولی و سخنرانی دکتر روحانی در سیزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، گفت: ایران و الجزایر در بسیاری از موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی مواضع نزدیکی به یکدیگر دارند که این نشأت گرفته از باورهای دو ملت و دو کشور است.

رییس مجلس سنای الجزایر دخالت بیگانگان را عامل اصلی مشکلات منطقه دانست و بر دفاع از حق ملت‌ها برای تعیین سرنوشت خود و عدم دخالت دیگر کشورها در امور داخلی کشورهای منطقه تأکید کرد.

بن صالح همچنین خواستار ایجاد روابط همه جانبه و ممتاز الجزایر با جمهوری اسلامی ایران شد.

کد خبر : ۳۶۱۶۹۰