خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس مجلس عمان:

مواضع خردمندانه عمان در تحولات منطقه‌ای، قابل تقدیر است

رییس‌ جمهور اسلامی ایران روابط ایران با عمان را دارای ریشه تاریخی و عمیق دانست و افزود: باید از ظرفیت‌های خوب دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه در راستای منافع دو ملت و منطقه به خوبی استفاده شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر پنج‌شنبه به وقت محلی استانبول و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، در دیدار "یحیی بن محفوظ المنذری" رییس مجلس الدوله عمان با وی، ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و عمان در مسایل گوناگون منطقه‌ای و بین‌المللی همواره در کنار و حامی یکدیگر بوده‌اند، گفت: عمان در میان همسایگان برای ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و مواضع خردمندانه عمان در دوران ها و تحولات منطقه‌ای، قابل تقدیر است.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: روابط صمیمی و مثبت دو کشور با توجه به جایگاه استراتژیکی که در اختیار دارند، می‌تواند کمک شایانی به تقویت صلح، ثبات و توسعه منطقه کند.

روحانی با مثبت ارزیابی کردن رایزنی‌ها و همکاری‌های ایران و عمان در موضوعات گوناگون گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه روابط همه جانبه با عمان استوار است و در این راستا توافق‌ها و اسناد موجود میان دو کشور باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

یحیی بن محفوظ المنذری رییس مجلس الدوله عمان نیز در این دیدار روابط دو کشور را عمیق و صمیمی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان کشوری دوست، همسایه و صادق در کنار عمان بوده است و با عنایت به تأکیدات سلطان عمان هیچ مانعی در توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

رییس مجلس عمان با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس کشورش از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی می‌کنند، اظهار امیدواری کرد با گسترش روابط و ارتباط مقامات و مسئولان دو کشور بتوانیم از ظرفیت‌های گسترده برای توسعه روابط تهران – مسقط استفاده  کنیم.

کد خبر : ۳۶۱۶۹۳