خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای امنیت سازمان ملل عنوان شد؛

تأکید خوشرو بر تقویت اراده سیاسی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه پدیده تروریسم را نباید با هیچ دین، ملیت و یا قومی همسان دانست، بر تقویت اراده سیاسی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با این پدیده تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل روز پنجشنبه ضمن شرکت در بحث عمومی شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع تهدید صلح و امنیت بین‌المللی در نتیجه اعمال تروریستی، مواضع جنبش عدم تعهد را در مورد تروریسم و راه‌های مبارزه با آن بیان کرد.

وی در این سخنرانی اظهار داشت: میزان حرکات تروریستی در دنیای امروز به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است و برای مبارزه با این تهدید نیاز است که اراده سیاسی جامعه بین‌المللی بیش از پیش تقویت شود.

خوشرو گفت: تروریسم نقض آشکار حقوق بین‌الملل، حقوق بشردوستانه، حقوق بشر و حق حیات بشری و حق توسعه اقتصادی و اجتماعی است و پدیده تروریسم را نباید با هیچگونه دین، ملیت، تمدن و یا گروه و قومی همسان دانست و یا از این مفاهیم برای توجیه تروریسم و یا مقابله با تروریسم سود جست.

سفیر کشورمان افزود: در عین حال مبارزه مشروع مردم تحت نظام‌های استعماری و اشغالگر برای کسب استقلال را نباید تروریسم خواند و جنبش عدم تعهد از همه کشورها می‌خواهد که به ابزارهای بین‌المللی مبارزه با تروریسم بپیوندند و بار دیگر بر لزوم وجود یک کنوانسیون جامع بین‌المللی در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: مبارزه با تروریسم باید با رعایت حقوق بین‌الملل به ویژه احترام به حق حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی همه کشورها صورت گیرد و جنبش عدم تعهد بار دیگر بر درخواست خود مبنی بر برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی در چارچوب سازمان ملل متحد با هدف تدوین اقدام جامعه بین‌المللی در مبارزه با تروریسم در کلیه اشکال آن و از جمله ریشه‌های آن تاکید می‌کند.

کد خبر : ۳۶۱۷۰۰