خبرگزاری کار ایران

امیر پوردستان در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اشراف اطلاعاتی کاملی بر نیروی تکفیری در منطقه داریم

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اکنون تهدید جدید گروه‌های تروریستی است که اشراف اطلاعاتی کاملی بر نیروی تکفیری در منطقه داریم و به هیچ عنوان غافلگیر نخواهیم شد بررسی ما این است که این تهدیدها قبل از رسیدن به مرز باید نابود شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تهران با تبریک به ملت ایران به مناسبت فرارسیدن روز نیروی زمینی ارتش گفت: ملت ایران پیام امام حسین(ع)را درک کرده‌اند و از وقتی که اسلام را شناخته‌اند آن را رها نکرده‌اند و همیشه در خدمت اسلام و اهل‌بیت‌ بوده‌ند.

وی ادامه داد: ایرانیان از همان ابتدا مدافعان حرمین اهل‌بیت بوده‌اند. اینکه پیامبراکرم(ص) به سلمان فارسی می‌گوید «سلمان منا» به معنای آن است که قوم سلمان در خدمت اهل بیت(ع) و هر کس که اهل بیت(ع) را تنها بگذارد، ایرانیان این کار را نمی‌کنند.

این مقام عالی‌رتبه ارتش یادآور شد: این روحیه بود که وقتی حضرت امام ارتش را فراخواند، بدنه ارتش ژنرال‌های خودفروخته را رها کرد و به نزد امام شتافت بدنه ارتش در خدمت اسلام درآمد و به عنوان بازوی این نظام نوخواسته تلاش کرد.

حرکت‌های آمریکا حرکت‌های براندازانه بوده است

پوردستان با یادآوری دشمنی‌های نظام استکبار با جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اظهار داشت: حرکت‌های آمریکا حرکت‌های براندازانه بوده است، آمریکا هیچ‌وقت با ما دوستی نداشته است آنها در اولین گام ما را محاصره اقتصادی کردند و کریدورهای اقتصادی را بر روی ما بستند. آنها در دومین گام سیاست منزوی‌سازی را که در رابطه با شوروی اعمال کرده بودند در رابطه با ما دنبال کردند و اجازه ارتباط‌گیری کشورها با ما را ندادند.

وی افزود: آن‌ها در گام سوم تلاش کردند تا ما را خلع‌سلاح کنند. برای نابودی یک کشور لازم است تا سلاح‌های او را بگیرند و به همین خاطر شعار انحلال ارتش را سر دادند و آنقدر این شعار را تکرار کردند که برخی از مسئولان ناآگاه ما نیز آن را باور کرده و تکرار می‌کردند. همان کسانی که امروز می‌گویند ما مشکل نمی‌خواهیم همان کسانی بودند که می‌گفتند ارتش را منحل کنید همان‌هایی بودند که می‌گفتند ما اف 14 نمی‌خواهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توطئه انحلال ارتش با درایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شناسایی شد، ‌تصریح کرد: ایشان در یک تصمیم‌سازی حکیمانه مراتب را به اطلاع حضرت امام رساندند و حضرت امام نیز در یک تصمیم‌گیری شجاعانه 29 فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و به ارتش هویت و جان تازه‌ای دادند و با این پیام ارتش را به ملت پیوند دادند و ارتش را در خدمت اسلام و ایران در آوردند.

مهمترین اقدام ارتش در روزهای آغازین انقلاب کمک به شکل‌گیری سپاه بود

پوردستان با بیان اینکه مهمترین اقدام ارتش در روزهای آغازین انقلاب کمک به شکل‌گیری سپاه بود، خاطرنشان کرد: اقدام مهم دیگری که توسط ارتش در روزهای ابتدای انقلاب صورت گرفت مقابله جدی با ضد انقلاب بود وقتی استکبار از موج وسیع ترور و انفجار به نتیجه‌ای نرسید، تلاش کرد در مرزها ناامنی ایجاد کند و با محوریت شمال غرب این ناامنی‌ها ساماندهی شد و اولین نیرویی که با آن مقابله کرد ارتش بود.

وی اضافه کرد: پس از این واقعه شاهد ترفند جدید آمریکا هستیم و آن‌ها صدام را تهییج و تجهیز کردند تا به ایران حمله کند در تمام زمان جنگ از مرز مشترک ایران و ترکیه تا انتهای مرز ایران و عراق تمام مسئولیتش با ارتش بود در زمان جنگ تمام مسئولیت‌ مرز‌ها با ارتش بود و در این مدت ارتش دو و نیم میلیون نفر را آموزش داد و ۲۵۰ لشگر را وارد جنگ کرد. ارتش در تمامی عملیات‌ها شرکت کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اشکال جدید تهدید ابراز داشت: ملت ما نگران این تهدیدها نباشند تمامی حرکت‌ها در زمین و دریا و هوا رصد می‌شود و توسط کارشناسان ما مورد بررسی قرار می‌گیرد و متناسب با این تهدید اقدامات لازم انجام می‌شود.

غافلگیر نخواهیم شد

پوردستان با بیان اینکه اکنون با تهدید جنگ‌های نیابتی روبرو هستیم، عنوان کرد: آمریکا در دهه گذشته چندصدهزار نیرو و تجهیزات را به منطقه آوردو این همه نیرو که برای مقابله با ارتش افغانستان و عراق که نبود آن‌ها برای مقابله با ایران آمدند ولی چون دیدند مولفه‌های قدرت در ایران بسیار است و رهبری هوشمند در کشور وجود دارد و ارتش و سپاه در اوج آمادگی قرار دارند پس از ۱۳، ۱۴ سال منطقه را مفتضحانه ترک کردند.

وی ادامه داد: اکنون تهدید جدید گروه‌های تروریستی است که اشراف اطلاعاتی کاملی بر نیروی تکفیری در منطقه داریم و به هیچ عنوان غافلگیر نخواهیم شد بررسی ما این است که این تهدیدها قبل از رسیدن به مرز باید نابود شود.

 

کد خبر : ۳۶۱۷۶۲