خبرگزاری کار ایران

در سفر موگرینی به تهران صورت گرفت؛

انتشار یادداشت همکاری ایران و اتحادیه اروپا در زمینه تحقیقات

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۱۱

با سفر مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا و کمیسیونرهای این اتحادیه به تهران، یادداشت همکاری‌های ایران و این اتحادیه منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در این یادداشت همکاری دو طرف بر شروع مشارکت و همکاری در زمینه علوم،‌ فناوری، تحقیقات و ابداعات تأکید کردند.

همچنین بودجه 80 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در زمینه تحقیقات و امکان مشارکت ایران در برنامه افق 2020 مربوط به آن مورد اشاره قرار گرفت و در همین رابطه طرفین بر ایجاد یک گروه کاری با هدف تقویت همکاری‌ها تأکید کردند.

در این یادداشت بر همکاری در تحقیقات مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر، تغییر اقلیمی، منابع آب، امنیت غذایی(فناوری‌های کلیدی توانمندسازی)، اقتصاد، کشاورزی و بهداشت تأکید شده است.

دو طرف درباره روش‌های همکاری نیز بر افزایش آگاهی و ایجاد ارتباط بین محققان، سازماندهی کارگاه فنی آموزشی برای «نقاط تماس ملی» ایران، مشارکت پژوهشگران ایرانی در ارزیابی افق 2020 و رفع موانع تبادلات دانشگاهی تأکید کردند.

همچنین مقرر شد نهادهای پژوهشی ایران برای پیوستن به پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های پژوهشی، بهداشت انرژی، آب، تغییرات آب و هوایی، مواد غذایی و اقتصاد کشاورزی به منظور توانمندسازی این مباحث در علوم اجتماعی، انسانی و فناوری‌های کلیدی توانمندسازی تشویق شوند.

همکاری درباره دیپلماسی علم و تکنولوژی با هدف ترویج فرهنگ همکاری و جلوگیری از درگیری از جمله بندهای این یادداشت همکاری است.

طرفین بر تبادل ابداعات و رویه‌های کاری از طریق دیدار متخصصان، بحث درباره سیاست‌گذاری و تأمین مالی ابداعات توافق کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز