خبرگزاری کار ایران

ابواترابی‌فرد در پاسخ به تذکر نماینده ارمیه:

حقوق بازرسان صنعت معدن همانند سال ۹۴ پرداخت شود

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قرار شد در مورد حقوق بازرسان صنعت و معدن در سال 95 همانند سال 94 عمل شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نادر قاضی‌پور در جریان نشست علنی امروز مجلس که بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ کل‌کشور اختصاص داشت، در تذکری با استناد به ماده ۱۸۴ اعلام کرد: هنگامی که بودجه مطرح می‌شود، نباید هیچ طرح و لایحه‌ای مطرح شود اما دیروز شما لایحه دولت را در حین بررسی بودجه، به مجلس تحمیل کردید.

او ادامه داد: از طرف دیگر، قوانین آزمایشی باید یا رد و یا تایید شود اما شما در این مورد هم خلاف قانون عمل کردید و آن را تمدید فرمودید و تخلف سوم دیگر مربوط به عدم برگزاری کمیسیون تلفیق در روز گذشته به دلیل کمبود زمان کافی است.

این نماینده مجلس اعلام کرد: بنابراین هیات رئیسه مجلس به خاطر درخواست دولت سه تخلف در روز روشن و در خانه ملت انجام داده است اما به ۳۲۰۰ کارمند تحصیل‌کرده دولت که‌‌ همان بازرسان صنعت معدن هستند، توجهی ندارید و این افراد در معرض اخراج قرار گرفته‌اند.

نماینده مردم ارومیه در پایانخطاب به ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: صراحتاً بفرمایید در سال ۹۵ درمورد حقوق و وضعیت اشتغال این کارمندان همچون سال ۹۴ عمل شود.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر و اخطار قانون اساسی، اعلام کرد: در مورد تذکری که مطرح کردید، باید بگویم که در‌‌ همان تبصره‌‌ همان ماده ۱۸۵ آمده است که اگر مطالب فوری و فوتی اعم از طرح‌ها و لوایح دوفوریتی و... پیش بیاید که به تشخیص مجلس، تاخیر در بررسی آن به زیان جبران‌ناپذیر بیانجامد، ‌ در این صورت برای بررسی آن زمانی درنظر گرفته می‌شود.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در مورد بازرسان صنعت و معدن نیز همان‌طور که عرض کردم و به ثبت نیز رسید، قرار شد در مورد حقوق این عزیزان در سال ۹۵ همانند سال ۹۴ عمل شود.

کد خبر : ۳۶۲۶۹۰