خبرگزاری کار ایران

کرباسچی در گفت‌وگو با ایلنا:

کانون سیاسی خاصی برای تبلیغات علیه دولت شکل گرفته است/ صداوسیما مرجع اخبار نیست

دبیرکل حرب کارگزاران سازندگی گفت: در حال حاضر در صدا و سیما در بخش اخبار و تبلیغات کسی حضور دارد که سال‌ها معاون آقای جلیلی بوده است و مسئولیت بوجود آمدن این بحران‌ها به نوعی به آن‌ها باز می‌گرد.

غلامحسین کرباسچی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه دولت به بهانه اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: آقای سیف به عنوان عضوی از دولت وقتی می‌خواهد با طرف مقابل بحث کند، نمی‌تواند صرفا از طرف خود تعریف و تمجید داشته باشد. در هر مذاکره و معامله‌ای باید تا جایی که می‌توانیم امتیاز جدید بگیریم و از کاستی‌ها انتقاد کنیم.

او افزود: در مذاکره باید همیشه از طرف خود مطالبه داشته باشیم به نظر من هم صحبت‌های آقای سیف در همین راستا قابل تحلیل است. چنین مذاکره‌ای در این ابعاد به سادگی در یک جلسه اجرایی نمی‌شود و نمی‌توان چنین توقعی هم داشت. رقبا و مخالفان دولت که از اول با برجام مخالف بودند و با دولتی این بحران را برای کشور ایجاد کرد موافق بودند و الان هم با مسئولان‌‌ همان دولت مراوده دارند و حرف‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند در هر لحظه‌ای به شکلی طلب‌کاری می‌کنند و حرف‌هایی در این زمینه می‌زنند که جنبه سیاسی دارد.

دبیرکل حرب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دولت مشغول اجرای این توافق‌نامه است و طرف‌های مقابل مدعی‌اند که به آنچه توافق شده به تدریج عمل می‌کنند. فراموش نکنیم این مساله‌ای است که حدود هشت سال روابط پولی و مالی ما را با بحران عمیقی مواجه کرد و باعث شد بانک‌های خارجی میلیارد‌ها دلار برای رابطه با ایران جریمه شوند برای همین ریسک‌ها را محاسبه می‌کنند تا بتوانند روابط را عادی کنند و به سادگی جرات عادی سازی روابط پولی و بانکی را ندارند.

او گفت: طبیعی است که ما هم انتقاد‌ها و طلبکاری‌های خود را داشته باشیم تا طرف مقابل عملکرد بهتری داشته باشد. نمی‌توان برای یک کلمه آقای سیف که در نقد عملکرد طرف مقابل زده شده است کل این توافق را زیر سوال ببریم. فراموش نکنیم که دولت یازدهم کار عظیم و غیرقابل باوری را انجام داده است. رقبای دولت هم به خوبی می‌دانند که این کار چه از لحاظ بین‌المللی و چه از لحاظ داخلی چقدر بزرگ بوده است برای همین هم مردم و هم انسان‌های منصف به خوبی درک می‌کنند که این چه کار درخشانی است.

کرباسچی تاکید کرد: کسی هم نگفته است که همه ابعاد این کار در یک لحظه خود را نشان می‌دهد این یک کار زمان‌بر است که باید رفت و آمد‌ها و مذاکرات برای اجرای کامل آن انجام شود در برخی موارد در مذاکرات هم لازم است نقد‌ها مطرح شود اما توافق در این ابعاد گسترده کار آسانی نیست که در یک چشم بر هم زدن همه مسائل آن شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به عملکرد صدا و سیما در نقد برجام و دولت یازدهم عنوان کرد: در تمام رسانه‌ها چه صدا و سیما و چه مطبوعات افرادی حضور دارند که به لحاظ سیاسی سلایق مختلفی دارند. در حال حاضر در صدا و سیما در بخش اخبار و تبلیغات کسی حضور دارد که سال‌ها معاون آقای جلیلی بوده است و مسئولیت بوجود آمدن این بحران‌ها به نوعی به آن‌ها باز می‌گردد به نظر من در افکار عمومی این کار‌ها نتایج معکوس دارد. امروز دیگر اینطور نیست که مرجع تمام اخبار و اطلاعات مردم صدا و سیما باشد.

کرباسچی خاطرنشان کرد: فضای اطلاعاتی مردم امروز گسترش پیدا کرده است در واقع امروز قضاوت افکار عمومی آن چیزی نیست که صدا و سیما تلاش می‌کند آن را منعکس کند.

او با اشاره به اهداف انتخاباتی نقدهای مربوط به برجام یادآور شد: بحث‌های سیاسی همیشه در انتخابات داغ‌تر می‌شود من فکر می‌کنم تحلیل رقبای دولت این است که یکی از دستاوردهای دولت یازدهم که در شکل‌دهی آرای مردم تاثیر داشته است همین توافق هسته‌ای بود. طبیعی است که تلاش می‌کنند بگویند هیچ اتفاقی نیفتاده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: اینکه در تبلیغاتی همه بگویند «تقریبا هیچ» نشان می‌دهد کانون سیاسی خاصی برای این تبلیغات علیه دولت شکل گرفته و در حال فعالیت است. در رقابت سیاسی طبیعی است افراد حرف خود را بزنند مهم این است دروغ و مطالب خلاف واقع در تبلیغات گفته نشود.

کرباسچی گفت: اینکه مدام انتقاد کنیم و راه‌حلی ارائه نکنیم، منطقی نیست مردم هم این را می‌فهمند ما هشت سال با دنیا به گونه‌ای برخورد کردیم که آثارش را دیدیم حالا این دولت برای جبران این تخریب‌ها آمده است. اگر رقبای دولت نقدی دارند خوب است راه‌حل خود را هم ارائه کنند چون دنیای سیاست دنیای مذاکره و حرف است.

کد خبر : ۳۶۲۸۳۹