خبرگزاری کار ایران

همزمان با مذاکرات برای حل مشکل بازنشستگان؛

سومین روز تجمع بازنشستگان صنعت فولاد مقابل مجلس ادامه یافت

تعدادی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور در اعتراض به وضعیت حقوقی خود برای سومین‌بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور که برای حل مشکلات خود و دریافت معوقاتشان در مقابل مجلس شورای اسلامی از سه روز قبل تحصن کردند امروز نیز در ادامه این خواسته‌های خود تاکید داشتند تا زمانی که مشکلات و خواسته‌هایشان مورد توجه قرار نگیرد در مقابل مجلس باقی می‌مانند.

تجمع‌کنندگان که خواستار تکمیل بیمه درمانی خود، پرداخت معوقه بازنشستگی و بهبود شرایط معیشتی خود هستند، امروز نیز برای سومین روز متوالی در مقابل درب ورود مجلس تحصن کردند.

همزمان با این تجمع، نمایندگان نیز که در روزهای گذشته مشغول بررسی لایحه بودجه سال ۹۵ بودند، با الحاق یک بند به تبصره ۷ لایحه بودجه با اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای پرداخت معوقات این بازنشستگان موافقت کردند.

بنابر تبصره ۷، به‌منظور رد بخشی از دیون دولت به صندوق بازنشستگی فولاد، دولت ملکف است نسبت به تادیه ۱۸/۰۰۰ میلیارد ریال از محل درآمدهای عمومی دولت در سال ۱۳۹۵ اقدام نماید تا نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان اقدام شود. رقم مذبور در حساب‌های فی‌مابین و صندوق یادشده منظور می‌گردد. بند مذکور جایگزین جدول (۱۸) پیشنهادی دولت می‌شود.

این درحالی است که تجمع‌کنندگان نیز در حلقه‌های ۱۰ الی ۲۰ نفره و از طریق رادیو مذاکرات مجلس در این باره را پیگیری می‌کردند و همزمان با به تصویب رسیدن این طرح با پخش شیرینی خوشحالی خود را ابراز کردند.

به گزارش ایلنا، امروز در مقابل درب ورودی مجلس علاوه بر بازنشستگان صنعت فولاد، عده‌ای از مربیان حق‌التدریس آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور نیز در مقابل مجلس تجمع کردند و خواهان ارتقاء وضعیت شغلی خود شدند و این درحالی است که این گروه از تجمع‌کنندگان نیز برای چندمین بار اعتراض خود را اعلام می‌کنند.

روزهای گذشته نیز بازنشستگان فولاد مقابل مجلس تجمع کرده بودند.

 

 

کد خبر : ۳۶۲۹۴۹