خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی:

با وحدت و همدلی استفاده بهتری از فرصت‌های برجام می‌توان داشت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: لازمه اجرای توافق هسته‌ای وحدت مسئولان کشوری است که اگر وحدت و همدلی داخلی به وجود آید می‌توان استفاده بهتری از فرصت‌ها داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در دیدار با آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی با اشاره به شعار هفته سلامت که مبارزه و غلبه بر دیابت است، گفت: متاسفانه افزایش وزن به ویژه در خانم‌های کشور زیاد است و بیماری قند رو به افزایش اشت؛ ما در این هفته به همه ابعاد سلامت توجه می‌کنیم ولی مردم نیز تحریک بیشتری داشته باشند و در خورد و خوراک‌شان دقت کنند.

وی ادامه داد: 35 درصد مواد غذایی که در ایران توسط مردم مصرف می‌شود، نیاز نیست که موجب شده افزایش وزن بیشتر شود و باید پیشگیری‌های لازم قدر سلامتی را بدانیم و سبک زندگی را تغییر دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: روند اقتصاد مقاومتی بدون تعامل همه دستگاه‌ها اجرایی نخواهد شد و بانک‌ها باید کار کنند، صادرات داشته باشیم و بخشی از فناوری از خارج از کشور بیاید.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به برجام اظهار داشت: درست است توافق مثبتی در برجام حاصل شده که برای دو طرف برد – برد بوده است اما لازمه اجرای آن وحدت مسئولان کشوری است که اگر وحدت و همدلی داخلی به وجود آید می‌توان استفاده بهتری از فرصت‌ها داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه پنج میلیون نفر در کشور مبتلا به قند و 9 میلیون نفر قبل از مرحله ابتلا به این بیماری هستند و شاید بیش از 40 درصد مردم ایران به زودی با بیماری افزایش وزن مواجه شوند.

کد خبر : ۳۶۳۶۴۰