خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی گرگانی:

ناراحتی و مریضی‌های مردم باید کاهش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۷۴۶

یکی از مراجع تقلید تاکید کرد: ناراحتی و مریضی‌های مردم باید کاهش پیدا کند و نخستین مسئله‌ای که لازم است در جامعه رعایت شود مسائل زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مدتی که حضرتعالی در این پست قرار گرفتید انصافا کمال محبت و زحمت کشیدن را شاهد بودیم. 

وی ادامه داد: همه وزرا خوب هستند و کار آنها را نیز نادیده نمی‌گیرم ولی برخی از آنها امتیازات بالا به دست می‌آورند. 

این مرجع تقلید با بیان اینکه خدمات وزیر بهداشت فراموش‌شدنی نیست، اظهار داشت: ممکن است برخی وزرا از پست‌هایشان بروند ولی خدماتشان می‌ماند؛ چند وزیر داشتیم که همواره مردم به یاد آنها بودند و امیدوارم شما (قاضی‌زاده هاشمی) نیز همانند آنها باشید و مورد عنایت خدا و مردم قرار گیرید.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه جامعه در هر عصر و زمانی نیازمند سلامتی است، تصریح کرد: اگر بدن‌ها سالم نباشد عقل‌ها هم ناسالم می‌شود. حرکت و برنامه وزارت بهداشت عاقلانه است و می‌بینیم که می‌خواهید خرد مردم را بالا ببرید. 

وی با تاکید بر اینکه جامعه باید پیشگیری از آسیب‌ها داشته باشد، خاطرنشان کرد: ناراحتی و مریضی‌های مردم باید کاهش پیدا کند و نخستین مسئله‌ای که لازم است در جامعه رعایت شود مسائل زیست محیطی است چون ما در شرایط و زمانی قرار داریم که محیط‌ها و شرایط نابسمان و آلوده شده است. 

این مرجع تقلید تاکید کرد: اجازه ندهیم آلودگی محیطی طوری شود که دفع آن سخت باشد؛ باید وقتی بهبود شرایط در این زمینه وجود دارد مسئولان اقدامات لازم را انجام دهند. 

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: مسئولان کشوری سعی داشته باشند بیمه‌ها را تجمیع کنند و به گونه‌ای شود که بیمه همه افراد یکسان باشد. 

وی ضمن تقدیر ویژه از وزیر بهداشت برای اجرای طرح نورآوران سلامت در استان قم ابراز داشت: این طرح موجب شده نیازمندگان و فقرا بدون هیچ هزینه‌ای از خدمات چشم‌پزشکی و دندانپزشکی بهره‌مند شوند و مطمئنا این کار دعای مردم برای نظام، رهبر معظم انقلاب و رئیس دولت را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه این دیدار، ضمن عرض تبریک میلاد امیرالمونین(ع) و سلام ویژه حسن روحانی به این مرجع تقلید گفت: امیدواریم دولت بتواند در رفع مشکلات، گرفتاری‌ها و انجام وظایف خود موفق عمل کند و موجب ایجاد آرامش در کشور شود.

وی ادامه داد: تحول در حوزه سلامت یکی از اولویت‌های دکتر روحانی بوده که اقدامات زیادی نیز در این زمینه انجام شده است. قبول داریم با وجود کارهای صورت گرفته هنوز مردم مشکلات دارند و در زیرساخت نیز شاهد این مسائل هستیم ولی در این دولت موضوع دارو سر و سامان گرفت و بسیاری از مسائل حل شد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از 11 میلیون نفر که قالب آن فقرا هستند به صورت رایگان در این دولت بیمه شدند، تصریح کرد: 10 هزار نفر متخصص در سراسر کشور به ویژه مناطق مرزی و مرحوم از جمله استان‌های کردستان و سیستان و بلوچستان توزیع شدند. 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: 2500 خانه و مرکز بهداشت در این دولت ساخته شد و برای نخستین بار به بیش از 11 میلیون نفر از حاشیه‌نشین‌ها خدمات‌رسانی درمانی صورت گرفت طوری که در حال حاضر به ازای هر سه نفر یک مراقب و به ازای هر 12 نفر یک مرکز سلامت در کشور داریم. در شهرهای زیر 20 هزار نفر برای اولین بار است در هر نقطه ای که مرکز بهداشتی است، پزشک و داروهای مورد نیاز وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش جایگاه علمی ایران یادآور شد: در حوزه پژوهشی رتبه جهانی ما افزایش یافت و رشد علمی نیز نه تنها متوقف نشد بلکه به رتبه شانزدهم جهانی رسید؛ از سوی دیگر در برخی از رشته‌‌ها نیز جزء پنج رتبه برتر قرار گرفتیم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران در منطقه از نظر پزشکی رتبه نخست را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: جدا از اشکالاتی که وجود دارد، به صورت کلی در مجامع بین‌المللی سال‌ها است ایران سرآمد است که حضورش در این مجامع موجب افتخار است. 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: 90 دانشکده طب، 57 دانشگاه علوم پزشکی و 200 هزار دانشجوی در حال تحصیل داریم که سعی کردیم از این پس 30 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها را دانشجویان بومی تشکیل دهند تا در آینده بتوانند در مناطق خود خدمت‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: پزشک خانواده در مناطق زیر 50 هزار نفر جمعیت وجود دارد اما اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور زمان بر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز