خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

انتقام الهی در کمین آل‌سعود و اربابان آنهاست

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید به آل‌سعود گفت هرچه می‌خواهید بکنید و برای آمریکا خوش‌رقصی کنید، اما منتظر انتقام الهی باشید

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع جهل برخی آدم‌ها؛ به موضوع جنیت‌های داعش اشاره و تصریح کرد: جاهلان به کسی که جنایت می‌کند و حتی خودش را می‌کشد، بشارت می‌دهند و می‌گویند بعد از این کار ساعتی دیگر با پیامبر محشور می‌شوی! کسی بر فرق حضرت علی شمشیر می‌زند و می‌گوید برای انجام دستور دین آمده‌ام!

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه دنبال آدم‌های جاهل نباید بود، گفت: عالم و جاهل که یکسان نیست؛ باید به دنبال آدم‌های عالم بود. چقدر انسان‌های نادان جلو افتادند و چقدر انسان‌های عاقل خانه‌نشین شدند.

او به خصوصیات رهبری اشاره و تصریح کرد: حدود نود نفر از خبرگان کشور در مجلس جمع می‌شوند تا خصوصیات رهبری را مشخص کنند و با اینکه تنها حرف رهبری، حرف اول و آخر است، رهبری قائل به مشورت است و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصمیم نهایی را می‌گیرد.

موحدی کرمانی در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت‌های مختلف چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: بزرگداشت اقبال لاهوری، سعدی و روز ولادت امام علی و همچنین روز تاسیس سپاه و اعلام انقلاب فرهنگی و روز جهانی پاک و روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز وفات حضرت زهرا از مناسبت‌های این روزهاست. همینطور روز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس را در پیش داریم که هر یک از مناسبت‌ها نیاز به شرح مفصل دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با نزدیکی به فصل تابستان، از مردم درخواست کرد پوشش اسلامی را رعایت کنند. همینطور از نیروی انتظامی که هزاران نیروی غیرمرئی استخدام کرده، تشکر می‌کنم. اما عده‌ای بدحجابی می‌کنند یا اصلا کشف حجاب می‌کنند؛ و باید با اینها برخورد کرد.

او ادامه داد: گاهی عنوان می‌کنند مردم آزادند؛ درست است، اما مردم آزادی مطلق ندارند و آزادی آنها محدود است و باید حرمت مردم را داشته باشند و نباید گناه آشکار باشد.

موحدی کرمانی به مسئله اعتکاف اشاره و خاطرنشان کرد: امیدوارم کسانی که معتکف می‌شوند، اجر و پاداش خود را از خدا دریافت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران به مسئله حج اشاره کرد و گفت: یک انسان ابلهی در عربستان می‌گوید «اگر مسلمان شیعه را بکشید به بهشت می‌روید!» این چه صحبتی است؟ باید به آل‌سعود گفت هرچه می‌خواهید بکنید و برای آمریکا خوش‌رقصی کنید اما منتظر انتقام الهی باشید و بدانید شما و اربابان شما به زباله‌دان تاریخ خواهید رفت.

او با یادآوری افتتاح نمایشگاه کتاب متذکر شد: اگر یک کتاب گمراه‌کننده در نمایشگاه باشد، و کسی گمراه شود؛ مسئولان تا قیامت گرفتار عذاب الهی خواهند بود.

موحدی کرمانی در پایان با یادآوری موضوع برجام متذکر شد: از مذاکره‌کنندگان تشکر می‌کنم چراکه بار سنگینی بر دوش وزارت خارجه است زیرا با دشمن بدعهدی مذاکره می‌کند که به هیچ پیمانی پایبند نیست؛ دشمنی که دم از آزادی می‌زند اما به عربستان که در یمن حمام خون راه‌ انداخته، سلاح مدرن می‌دهد. آمریکا به خود اجازه داشتن سلاح اتمی می‌دهد، اما به ایران برای دفاع از خود اجازه سلاح نظامی نمی‌دهد. رهبر انقلاب گفتند خودتان را از درون قوی کنید تا تحریم‌ها هیچ اثری روی شما نداشته باشد.

کد خبر : ۳۶۳۸۲۰