خبرگزاری کار ایران

ناصری در گفت‌وگو با ایلنا:

تاثیرگذاری در مرحله دوم انتخابات در دستور کار بزرگان اصلاحات است

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: بزرگان اصلاحات و در راس آن‌ها رئیس دولت اصلاحات مشابه مرحله اول حضور فعال و تاثیرگذاری در انتخابات را در دستور کار خود برای مرحله دوم قرار داده‌اند و به زودی باید شاهد نقش آفرینی آن‌ها هم باشیم.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به شرایط موجود برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان همچون مرحله اول کار خود را پیش می‌برد.

او افزود: متاسفانه تجربه نشان داده است که طرفداران اصلاحات در مرحله دوم انتخابات با کاهش مشارکت مواجه می‌شوند؛ در حالی که اصلاح‌طلبان با توجه به تمهیداتی که در نظر گرفته شده است و با توجه حساسیت کار باید بیش از ۴۰ کرسی مجلس را به‌دست بیاورند که خوشبختانه در این زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای شکل گرفته است.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: امیدواریم بزرگانی که در مرحله اول انتخابات با اقداماتی همچون ارسال پیام‌های مختلف تاثیرگذار بودند، مرحله دوم انتخابات را هم جدی بگیرند؛ از طرفی هم مردم باید همچون مرحله اول نشاط خود را به شکل جدی حفظ کنند.

عضو شورای مشورتی سیدمحمد خاتمی ادامه داد: یکی از امتیازهای دیگر اصلاح‌طلبان، اختلاف‌های تندرو‌ها و اصولگرایان است که همین در عدم اقبال به آنها تاثیرگذار خواهد بود. در مجموع بسیار خوشبین هستم و فکر می‌کنم برنامه‌های تدارک دیده‌شده از روز چهارشنبه به‌طور طبیعی انتظار‌ها قدری برآورده کند و جمعاً اکثریت ۶۸ کرسی باقیمانده به اصلاح‌طلبان برسد تا بتوانند در مدیریت مجلس هم تاثیرگذار باشند.

ناصری یادآور شد: بخش قابل توجهی از حوزه‌هایی که انتخابات در آن‌ها به مرحله دوم کشیده شده است، حوزه‌هایی هستند که در آنها مسائل قومی و منطقه‌ای در تصمیم‌گیری مردم تاثیرگذار است و می‌تواند مردم را پای صندوق‌های رای بکشاند.

او با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد نتیجه مرحله دوم انتخابات مجلس چیزی جز آنچه در مرحله اول اتفاق افتاد نخواهد بود، گفت: معتقدیم که موضوع‌هایی همچون تعیین ریاست مجلس، هیات رئیسه و ترکیب کمیسیون‌ها باید در چهارچوب تفاهم شکل بگیرد. با این وجود حتی اگر عناصری از تندرو‌ها نیز امکان حضور در مجلس را پیدا کند جای نگرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: این انتخابات با همه انتخابات‌های مجلس تفاوت دارد همانطور که نتیجه مرحله اول آن هم دور از تصور همگان بود، اگرچه عناصری همچون پیام ویدئویی آقای خاتمی از عواملی بود که که آنهایی را که از حضور در انتخابات ناامید شده بودند، پای صندوق‌های آرا کشاند.

او ادامه داد: عناصر تندرو در مرحله اول هم اقداماتی برای کاهش مشارکت مردم انجام دادند که هجمه به دولت با محوریت برجام در همین راستا تعریف می‌شود که این حمله‌ها به دولت در مرحله دوم هم ادامه دارد و حتی شدت بیشتری گرفته است.

مدیرعامل پیشین ایرنا با تاکید بر اینکه جریان تندرو به طور کامل از انتخابات مجلس دهم ناامید شده است، گفت: تمام تمرکز تندرو‌ها در حال حاضر روی انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و فشار به دولت برای ناکارآمد نشان دادن دولت روحانی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان هم تصمیم‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس اتخاذ شده است، عنوان کرد: باید دید این تصمیم‌ها با چه ساز و کاری خود را نشان می‌دهد. بزرگان اصلاحات و در راس آنها آقای خاتمی رئیس دولت اصلاحات مشابه مرحله اول حضور فعال و تاثیرگذاری در انتخابات را در دستور کار خود برای مرحله دوم قرار داده‌اند و به زودی باید شاهد نقش‌آفرینی آنها هم باشیم.

کد خبر : ۳۶۴۱۸۱