خبرگزاری کار ایران

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

وحدت توام با الفت از نشانه‌های جامعه علوی است

عضو حقوقدان شورای نگهبان و منتخب مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه میزان تشابه عملی ما با امام علی (ع)، میزان الحراره تشیع ماست، گفت: اگر می‌خواهیم خوب امتحان پس دهیم باید در پیروی از کسی که حجت خدا محسوب می‌شود، محکم بایستیم.

به گزارش ایلنا،‌ محسن اسماعیلی همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س) در یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان ورامین، حضرت زینب (س) را اولین مدافع حرم اهل بیت و شهدای مدافع حرم را از شیعیان واقعی برشمرد و گفت: ارادت قلبی و زبانی به امیرالمومنین (ع)، برای شیعه بودن لازم است، اما کافی نیست؛ بلکه باید در عمل هم تا می‌توانیم زندگی‌مان را شبیه علی (ع) کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: تراز زندگی ما باید امیرالمومنین (ع) باشد تا بشود ادعا کرد که علی (ع) امام ماست. به این ترتیب به هر اندازه که همسرداری، فرزندداری، همسایه‌داری، فرماندهی، فرمانبری، رفاقت‌ها و رقابت‌های‌مان شبیه امیرالمومنین است، شیعه هستیم و اگرنه حداکثر محبیم.

نویسنده کتاب «درس‌های ماندگار؛ نگاهی نو به نهج‌البلاغه» با بیان اینکه تاریخ هیچ کس را مشتاق‌تر و حریص‌تر از امیرالمومنین به وحدت مسلمانان ندیده است، افزود: با اینکه امام به صراحت می‌گوید حکومت حق من بوده است، اما حق خود را تا جایی مطالبه می‌کنند که به وحدت مردم و اساس نظام اسلامی لطمه وارد نشود.»

او از وحدت توام با الفت و همدلی و همزبانی به عنوان یکی از مشخصه‌های لازم برای جامعه شیعیان نام برد و گفت: میزان تشابه عمل ما با امام علی (ع)، میزان الحراره ادعای تشیع ماست.

منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه «ولی فقیه، حجت خدا در دوران غیبت امام معصوم است» خاطرنشان کرد: اطاعت از فرامین رهبری، ضامن وحدت و یکپارچگی نظام است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: اگر می خواهیم امتحان موفقی پس دهیم، از همین نقطه اول در پیروی از کسی که حجت خدا محسوب می شود، محکم بایستیم.

کد خبر : ۳۶۴۳۴۸