خبرگزاری کار ایران

علی مطهری در جمع دانشجویان دانشگاه اراک:

پیگیری موضوع حصر وظیفه همه است/مصادره 2 میلیارد دلار ربطی به برجام ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نهادهای کاسب تحریم به مردم آدرس غلط می‌دهند، گفت:‌به نظر می رسد چون توافقی که در قالب برجام صورت گرفت، می خواهد امور را در مسیر طبیعی خودش در کشور قرار دهد ، عده‌ای می خواهند کاری کنند که سرمایه گذاران خارجی وارد نشوند و بازار آنها کساد نشود.

به گزارش ایلنا، علی مطهری عصر امروز در جریان سفر یک روزه به شهر اراک که به منظور حمایت از کاندیداهای لیست امید صورت گرفته بود در جمع پرشور دانشجویان دانشگاه اراک با تاکید بر این موضوع که تبلیغات منفی که علیه برجام انجام می‌شود طبیعی نیست و این مخالفت‌ها بیشتر ریشه سیاسی و اقتصادی دارد و در واقع نهادهای کاسب تحریم آدرس غلط می دهند، گفت: به مخالفان برجام باید گفت که این توافق با نظر رهبری صورت گرفته و شخص ایشان بر تمام روند مذاکرات اشراف داشتند و کل نظام آن را پذیرفته است، بنابراین نمی‌توان گفت قسمت‌های خوب برجام متعلق به رهبری بوده و قسمت‌های بدش متعلق به دولت آقای روحانی .

وی ادامه داد: پیشرفت اجرای برجام تا به امروز خوب بوده و اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل کرده‌اند و فقط مشکلاتی در رابطه با برخی از تحریم های امریکا وجود دارد که باز شدن این گره‌ها به دلیل آنکه مربوط به سالها پیش است قطعا زمان بر می‌باشد.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می رسد چون توافقی که در قالب برجام صورت گرفت، می خواهد امور را در مسیر طبیعی خودش در کشور قرار دهد ، عده‌ای می خواهند کاری کنند که سرمایه گذاران خارجی وارد نشوند و بازار آنها کساد نشود.

وی بیان داشت: شما به عنوان دانشجویان و قشر تحصیلکرده کشور نباید فریب این حرف ها را بخورید و فقط با مطالعه یک روزنامه کیهان و سایت رجا نیوز ، اطلاعات غلط در مورد مسائل کشور کسب کنید.

مطهری تاکید کرد: بنده نمی‌گویم که مدیریت و عملکرد دولت در این مدت ، ایده آل بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد اما باید به این نکته هم توجه داشت که کاهش شدید قیمت نفت شوخی نیست و قطعا در رکود اقتصادی و تعطیل شدن طرح های عمرانی بسیار موثر می باشد .

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: نباید به شکلی عمل کنیم که وقتی دولت اصلاح طلب یا اعتدالگرا بر راس کار است ، اصولگرایان برای آن دردسرساز شوند و به اصطلاح چوب لای چرخ بگذارند و نه برعکس آن عمل شود بلکه باید با همکاری و تعامل درست و منطقی ، در راستای حل مشکلات کشور گام برداریم.

مطهری در خصوص بحث برداشت و مصادره 2 میلیارد دلار از اموال ایران با صدور حکم اخیر دیوان عالی امریکا نیز اظهار داشت: ریشه این موضوع مربوط به دولت قبل است که برخی منابع ارزی کشور را صرف خرید اوراق امریکایی کردند و هیچ ربطی به مسئله برجام و توافقی که در دولت آقای روحانی انجام شده ندارد ، ما از دولت نیز خواسته ایم که این موضوع را شفاف به مردم توضیح دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص پیگیری موضوع حصر و بحث غیر قانونی بودن آن بیان داشت: پیگیری موضوع حصر وظیفه همه است و اینکه ما فکر کنیم در جمهوری اسلامی هیچ ظلمی اتفاق نمی‌افتد و هر کاری که در نظام صورت می گیرد درست است ، قابل قبول نیست و حرف غلطی است، چرا باید اگر ظلمی اتفاق افتاده پنهان شود و حرفی نزنیم؟! مهم این است که چطور با ظلم برخورد کنیم.

مطهری ادامه داد: این دلیل نمی شود که هر چه رئیس محترم قوه قضائیه گفتند درست باشد ، ما قانون اساسی داریم و یک نماینده باید همه حرف ها و نظرات را با قانون تطبیق دهد بنابراین تا زمانی که این موضوع روال قضایی لازم را طی نکند ، نمی‌توان هیچ مجازاتی برای کسی تعیین کرد و نمی‌توان و نباید بدون حکم قضایی کسی را بازداشت و حصر کرد.

کد خبر : ۳۶۴۵۷۴