خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

طلاب در مسیر انقلاب نگاه داشته شوند

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم با استقبال از تشکیل مجمع نمایندگان طلاب در حوزه علمیه قم، گفت: طلاب باید در مسیر انقلاب نگاه داشته شوند.

به گزارش ایلنا از حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی در حوزه، ایجاد مجمعی از نمایندگان طلاب و فضلای حوزوی است، زیرا این مسئله به این شکل در حوزه که انتخابات برگزار شود و هیئت رئیسه‌ای در این زمینه تشکیل شود وجود نداشت.

وی افزود: در این عرصه باید سعی شود که طلاب در مسیر انقلاب نگاه داشته شوند و همچنین نسبت به دروس حوزوی نظارت کامل داشته  باشند تا حوزویان هم خوب درس بخوانند و هم وقت آنها به بطالت نگذرد.

این مرجع تقلید بیان کرد: مسئله بعدی، مساله اخلاقی است؛ زیرا باید مواظب بود که در دنیایی که از در دیوار آن فساد می‌بارد دامن طلاب را آلوده نکند.

او خاطرنشان کرد: تلاش در زمینه رفع مشکلات رفاهی طلاب و فضلا از جمله وظایف نهادهایی چون مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیرین در حل مشکلات مردم اظهارکرد: قطعا مجمع نمایندگان برای حوزه لازم بود و یک خلا بزرگ در این زمینه پر شده است، ولی باید توجه داشت که در این زمینه وقت بگذارند و مشکلات طلاب را حل کنند.

او افزود: باید همیشه از نمایندگان طلاب در پایان هر سال گزارش هایی بخواهند که این نمایندگان برای طلاب منطقه و شهر خود چه کرده اند و چه ثمری برای آنها داشته اند.

این مرجع تقلید بیان کرد: این سمت نمایندگی نباید برای این افراد به عنوان یک سمت تشریفاتی مطرح باشد، بلکه باید کاری کنید که این سمت به عنوان یک سمت فعال مطرح باشد و در همه امور خود را نشان دهد.

او خاطرنشان کرد: همچنین باید این مجمع با دادگاه ویژه  ارتباط داشته باشد تا امور خاصی که به آن مربوط است را تحت نظر داشته تا اگر مشکلی در این زمینه ایجاد شد بتوانید فعالیت مثبتی ارائه کند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان بر لزوم حمایت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه از حفظ روحیه انقلابی در میان طلاب تاکید کرد.

کد خبر : ۳۶۵۱۷۱