خبرگزاری کار ایران

گرایش زنان راه یافته به دور دوم؛

پیروزی اصلاح‌طلبان شش زن را وارد مجلس می‌کند

در دور دوم انتخابات هشت زن در حوزه‌های انتخابیه با هم به رقابت می‌پردازند که شش نفر آنها از سوی گروه‌های اصلاح‌طلب مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، بررسی حضور زنان در ادوار مجلس نشان می‌دهد اگر در دور دوم انتخابات مجلس دهم تنها یک زن وارد مجلس شود، رکورد حضور زنان در تاریخ مجلس شورای اسلامی شکسته خواهد شد؛ با این حال حذف مینو خالقی موجب شد برای رسیدن به این رکورد نیاز به حضور دو زن در دور دوم انتخابات باشد.

چهار نفر در لیست اصلاح‌طلبان

در دور دوم انتخابات هشت زن در حوزه‌های انتخابیه با هم به رقابت می‌پردازند که بیشتر آنها از سوی گروه‌های اصلاح‌طلب مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

در استان آذربایجان شرقی در تبریز «زهرا ساعی» در دور اول در لیست امید اصلاح‌طلبان قرار داشت و در دور دوم نیز یکی از نامزدهای این لیست است. در شبستر نیز «معصومه آقاپور» در دور دوم در لیست امید قرار گرفته است.

در استان اصفهان نیز اصلاح‌طلبان اصفهان از «سمیه محمودی» نامزد مستقل شهرضا حمایت کرده‌اند. در استان لرستان نیز «فاطمه مقصودی» تنها نامزد معرفی شده از سوی اصلاح‌طلبان برای دو کرسی نمایندگی در این شهر است.

دو نفر مورد حمایت گروه‌های نزدیک به دولت

در حوزه انتخابیه ایلام اصلاح‌طلبان به جای لیست دو نفره، تنها از یک نامزد حمایت کردند و گزینه‌ای را بین نامزدهای مستقل معرفی نکردند اما بعضی گروه‌های نزدیک به دولت از «سارا فلاحی» حمایت کرده‌اند. در بروجن نیز اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند و نامزدی معرفی نکرده‌اند و هر دو نامزد خود را حامی دولت می‌دانند اما «خدیجه رفیعی» نیز مورد حمایت برخی گروه‌های اعتدالگرا قرار گرفته است

دو نفر در لیست اصولگرایان

«شهلا میرگلوبیات» از جمله نماینده های زن مجلس نهم بود که بر خلاف سایر همقطارانش هنوز از گردونه انتخابات حذف نشده است و اگر وارد مجلس شود تنها زنی خواهد بود که در هر دو مجلس نهم و دهم حضور داشته است. لیست امید در ساوه از «منصوری»  حمایت کرده است.

در حوزه انتخابیه «خرم آباد» نیز با وجود اینکه «اعظم محمدی‌نیا» تلاش زیادی برای قرار گرفتن در لیست اصلاح‌طلبان انجام داد اما در نهایت در این لیست قرار نگرفت اما بعضی گروه‌های اعتدالی از وی حمایت کرده‌اند.

کد خبر : ۳۶۵۴۵۵