خبرگزاری کار ایران

سرمدی اجلاس وزیران امور خارجه سیکا:

تقویت همکاری میان اعضای سیکا راهبرد تهران/تاکید بر عدم حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی

قائم مقام وزارت خارجه با بیان اینکه ایران متعهد است همکاری‌ها و تعامل و اعتماد در آسیا را افزایش داده و تقویت کند، گفت: بخصوص تقویت تعامل و همکاری میان اعضای سیکا جزو راهبردهای تهران است.

به گزارش ایلنا، مرتضی سرمدی در پنجمین اجلاس وزیران امور خارجه سیکا با اشاره به فضای ایجاد شده بعد از توافق برای همکاری و تعامل بیشتر ایران با کشورهای منطقه گفت: ایران اکنون به پایگاهی بسیار مطلوب برای همکاری‌های دوجانبه، چندجانبه و سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیربنایی از جمله در بخش‌های انرژی، علوم و فنون و قلمروهای مختلف دیگر تبدیل شده است؛ همکاری‌هایی که قاره آسیا قویا به آن نیاز دارد.

وی با اشاره به معضلات دنیا اظهار داشت: متاسفانه امروز تروریسم، افراط‌گرایی، فرقه‌گرایی، انشعاب‌طلبی و وحشی‌گری تکفیری‌ها منطقه و قاره آسیا را فرا گرفته و ملت‌های آن را را دچار مشکل کرده است و به همین سبب ما باید با افراط‌گرایی، تکفیری‌ها و تروریست‌ها در عراق و سوریه مبارزه و آنان را شکست دهیم.

قائم مقام وزرات امور خارجه با اشاره به حمایت‌های برخی از کشورها از گروه‌های تروریستی تصریح کرد: نباید این گروه‌های تروریست مورد حمایت‌های مالی و تسلیحاتی قرار گیرند و از آنها دفاع شود.

سرمدی با تاکید بر موضوع فلسطین خاطرنشان کرد: ما بیش از هر زمانی به همکاری مشترک برای اعاده حقوق فلسطینیان از جمله پایان دادن به اشغال و بازگرداندن سرزمین‌های اشغالی به مردم مظلوم آن و پایان سرکوب نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که در یمن هم راه حل نهایی، پایان دادن به حملات نظامی، درگیری‌ها و پایان بمباران‌ها و نظامی‌گری علیه این کشور است، ابراز داشت: یمن به یک راه حل سیاسی توسط همه یمنی‌ها نیاز دارد و آنها تصمیم‌گیرنده درباره سرنوشت کشورشان هستند. تعمیق همکاری‌ها، پیشبرد صلح، گفت‌وگو، تعامل، مذاکره تمدن‌ها، احترام به تنوع آرا و تساهل و مدارا و اراده سیاسی رهبران برای رسیدن به اهدافی چون شکست افراط‌گرایی و تروریسم یک ضرورت است.

قائم مقام وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران متعهد است همکاری‌ها و تعامل و اعتماد در آسیا را افزایش داده و تقویت کند، عنوان کرد: بخصوص تقویت تعامل و همکاری میان اعضای سیکا جزو راهبردهای تهران است. اجلاس سیکا می‌تواند ما را برای رسیدن به اهداف مورد نظر مساعدت و یاری کند.

کد خبر : ۳۶۵۸۱۱