خبرگزاری کار ایران

درحاشیه کنفرانس «مسکو ۲۰۱۶» صورت گرفت؛

تاکید وزرای دفاع ایران و پاکستان بر تأمین امنیت مرزهای دو کشور

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و خواجه محمد آصف وزیر دفاع جمهوری پاکستان در حاشیه کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو ۲۰۱۶ با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور با ابراز خرسندی از مجموعه اقداماتی که برای ارتقاء سطح روابط دو کشور صورت می‌گیرد، گفت: جریان آمریکای-اسرائیلی در منطقه که یک جریان خطرناک و بحران‌آفرین هستند مایل به بهبود روابط، همگرایی و همسویی کشورهای منطقه با یکدیگر نیستند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تأسف‌بار خواندن آنچه امروز در جهان اسلام می‌گذرد، افزود: کشور دوست و همسایه پاکستان می‌تواند نقش بسیار موثر و سازنده‌ای در حل و فصل بحران‌های منطقه ایفاء کند.

خواجه محمد آصف وزیر، دفاع پاکستان نیز در این دیدار بر گسترش روابط میان دو کشور و برطرف کردن موانع و ارتقاء سطح مناسبات از ایران به عنوان کشوری کهن و دارای تمدن درخشان یاد کرد و گفت: ایران از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی برخوردار است که می‌تواند برای جهان اسلام مفید و موثر باشد.

او اضافه کرد: نباید اجازه دهیم گروه‌های افراطی در داخل و نوار مرزی دو کشور امنیت و ثبات را به مخاطره بیندازند و با تلاش‌هایی که صورت گرفته اوضاع در این زمینه بهتر شده است.

وزیر دفاع پاکستان اوضاع سوریه و یمن را برای جهان اسلام و مردم این کشور‌ها خسارت بار ذکر و بر پایان دادن به این بحران‌ها تأکید کرد. 
 
خواجه محمد آصف برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را فرصت بسیار خوبی برای گسترش روابط میان دوکشور در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه دفاعی-امنیتی ذکر کرد و گفت: باید به خوبی از این فرصت به دست آمده بهره برداری کرد.

کد خبر : ۳۶۵۸۳۶