خبرگزاری کار ایران

دستورکار جلسات علنی مجلس اعلام شد:

ادامه رسیدگی به احکام برنامه‌های توسعه کشور و بررسی طرح جرم سیاسی

درحالی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هفته جاری را به دلیل برگزاری مرحله دوم انتخابات در تعطیلات و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه به سر بردند، هفته آینده از روز یکشنبه تا سه‌شنبه به‌صورت علنی تشکیل جلسه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک‌هفته تعطیلی، در هفته آینده از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت تا سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه جلسه علنی خواهد داشت.

در این جلسات علنی، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به انضمام یک الحاقیه بررسی می‌شود.

همچنین نمایندگان ادامه رسیدگی به لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه‌ای کشور، طرح جرم سیاسی، طرح اصلاح قسمتی از قانون تجارت، طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر کشتی‌ها)، لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث و طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شورا‌ها را در دستور کار خواهند داشت.

این درحالی است که طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و طرح یک فوریتی تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای نیز در دستورکار نشست‌های علنی مجلس در هفته آینده قرار خواهد داشت.

بر این اساس، لایحه تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، لایحه کاهش ساعت کار زنان، ‌ طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد و طرح حمایت از احیاء و مرمت کاخ‌های فرهنگی و تاریخی نیز در نشست‌های علنی این هفته توسط نمایندگان مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، لایحه دریافت عوارض برق تجدیدپذیر، رد اصلاح ماده ۵ قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح استفساریه ماده ۲۴ قانون بیمه، طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریسی استخدامی در آموزش و پرورش و رد طرح استفساریه ماده ۱۱۸ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار نمایندگان قرار داد.

همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد طرح اصلاح ماده ۱۴ آیین‌نامه معاملات شهرداری تهران و طرح اصلاح ماده ۵۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از دیگر دستورهای جلسات علنی هفته آینده مجلس خواهد بود.

بر این اساس، لایحه نحوه کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و طرح اصلاح ماده ۲۰۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس نیز در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته آتی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۳۶۵۸۴۵