خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری در پاسخ به ایلنا:

در مورد گشت امنیت اخلاقی اطلاع‌رسانی خوبی نشد/ ضاربان حادثه ممسنی شناسایی شدند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: ضاربان حادثه ممسنی فارس شناسایی شده‌اند و تحت تعقیب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا مستقر در وزارت کشور، حسین ذوالفقاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور عنوان کرد: در ۲۱ استان که دور دوم در حال انجام است بر اساس پیش بینی قبلی سه منطقه را در وضعیت امنیتی برآورد کردیم که شامل استان‌های خوزستان چهار محال و بختیاری و فارس بود. تا این لحظه در همه حوزه‌ها امنیت برقرار است و مورد سوء امنیتی نداشتم. 

او با بیان اینکه پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و به مناطق قرمز نیروی کمکی اعزام شده است، گفت: آمادگی کنترل وضعیت خاص را داریم. تنها مورد موجود در ممسنی فارس بود که بررسی اولیه نشان می‌دهد این حادثه غیر امنیتی بوده و در واقع واکنش طرفداران کاندیدا‌ها بوده است که طی آن از سوی برخی به افرادی بی‌هدف تیراندازی شده است و در پی آنچهار نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند و هم اکنون نیزامنیت برقرار است در این زمینه تعقیب ضاربان ادامه دارد ضاربان شناسایی شده‌اند و نیروهای منطقه به دنبال دستگیری آن‌ها هستند. 

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد تنش در پارس‌آباد، گفت: تنشی در حد مشکل امنیتی نداشتیم ممکن است مشاجره‌ای شده باشد، اما مشکل امنیتی نیست. 

او افزود: در زمینه تحرک نیروهای تروریستی مورد خاصی نداشتیم. قبل از انتخابات درگیری در منطقه خاش صورت گرفت که طی آن دو دستگاه پژو به گشت تکاوری حمله کرده و سه نیروی انتظامی شهید و یک نفر محروح شدند. این تیم که گروهکی نبودند شناسایی شدند و سه نفر از آن‌ها در درگیری به هلاکت رسیدند و ابزار آلاتشان ضبط شد این عده ازمربوط به اشرار قاچاق مواد مخدر بودند. 

ذوالفقاری در خصوص درگیری در میاندوآب نیز گفت: تا جایی که ما در جریان هستیم مرتبط با بحث انتخابات نبوده است. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در مورد گشت نامحسوس امنیت اخلاقی عنوان کرد: در این ارتباط، طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی نیروی انتظامی را دریافت کردیم که در آن موضوعات مختلفی مورد توجه است از جمله برخورد با اراذل، قاچاقچیان مواد مخدر، سرقت و ایجاد ناامنی. یک موضوع هم بحث امنیت اخلاقی و حجاب بود. 

او ادامه داد: با نظر وزیر کشور گفته شد امنیت اجتماعی جدا باشد چون ساز و کار خود را دارد دستگاه کمک کننده نیروی انتظلمی هم مشخص شود ما معتقدیم می‌توانیم از ظرفیت سایر نهاد‌ها استفاده کنیم تا سطح امنیت اجتماعی را افزایش دهیم، پس قرار شد طرح امنیت اخلاقی جدا تنظیم شود. آنچه مطرح شد و موجب برخی نگرانی‌ها شد تلفیق این دو طرح بود و غیرمحسوس بودن آنکه اطلاع‌رسانی خوبی صورت نگرفت و دغدغه‌هایی را ایجاد کرد. 

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی اعلام کرد این موضوع مسئله جدیدی قرار نیست و بعد غیرمحسوس بیشتر در حوزه امنیت اجتماعی مدنظر بوده نه امنیت اخلاقی. ما منتظریم نیروی انتظامی این طرح را تهیه کند و بحث مربوط به عفاف و حجاب آشکار‌تر شود این طرح باید شفاف برای مردم تبیین شود که نگرانی برای مردم از باب سوالاتی که برای آن‌ها ایجاد شد مرتفع شود.

کد خبر : ۳۶۶۱۱۳