خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت بر مبنای قانونی در انتخابات دخالت دارد/ بیان ادعای بی‌اساس کاری ندارد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و بر مبنای قانون در انتخابات دخالت دارد، گفت: از بیان ادعاهای بی‌اساس باید پرهیز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر حداد عادل مبنی بر دخالت دولت در انتخابات اظهار داشت: ادعا که کار ساده‌ای است و هر کسی می‌تواند آن را مطرح کند، اما اگر مدرکی دارند باید ارائه کنند و از بیان حرف‌های بدون سند و مدرک پرهیز شود.

او خاطر نشان کرد: دخالت دولت در انتخابات به عنوان اجرای انتخابات وجود دارد؛ یعنی دولت انتخابات را قانونی و به نحواحسن همانند مرحله اول انتخابات برگزار می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: بحمدالله انتخابات مرحله اول دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌گونه‌ای برگزار شد که نه یک مورد ناامنی داشتیم و گزارش شد و نه یک مورد به طور آشکار و بیّن، تخلف وسیع‌، تعیین کننده و تاثیرگذار وجود داشت؛ لذا همه حوزه‌های انتخابیه در مرحله اول تایید شدند و حتی یک مورد  هم ابطال صندوق یا ابطال حوزه انتخابیه نداشتیم.

او گفت: در دومین مرحله انتخابات مجلس دهم نیز براساس تاکید جناب آقای روحانی رئیس جمهور و برنامه‌ریزی دقیق وزارت کشور دولت، صرفا امانت‌دار بود و سعی کرده انتخابات را با ضوابط قانونی برگزار کند؛ لذا انتخابات مرحله دوم در نهایت آرامش برگزار شد.

انصاری اضافه کرد: بنابراین دخالت دولت یعنی وزارت کشور در انتخابات به عنوان مجری انتخابات مبنای قانون است و اگر کسی خلاف این موضوع را ادعا دارد، باید دلایل و مدارک خود را نیز ارائه کند؛ طبعا در این صورت خود دولت قبل از هر کس دیگری رسیدگی‌های لازم را خواهد کرد و اگر موردی وجود داشته باشد برخوردهای لازم نیز صورت خواهد گرفت.

کد خبر : ۳۶۶۱۳۵