خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با یان کوبیش:

مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی از مهمترین اولویت‌های عراق است

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و آخرین تحولات عراق را مورد بحث و تبادل قرار دادند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار، محمدجواد ظریف با برشمردن مشکلات موجود در عراق، از جمله اقتصادی و حضور تروریست‌ها در این کشور را از مهم‌ترین آن‌ها برشمرد و اظهار داشت: لازم است همگان هم کشورهای منطقه و هم سازمان ملل کمک کنیم تا راه حلی منطقی و عقلانی برای برون‌رفت از این مشکلات برای مردم عراق فراهم شود. 

وی با بیان اینکه نگاه نیروهای فرامنطقه‌ای به عراق یک نگاه راهبردی در چارچوب منطقه است و نه نگاهی از دیدگاه دولت و ملت عراق اظهار داشت: این نگاه باعث می‌شود تا ملت عراق و نگاه انساندوستانه به مشکلات آن‌ها در حاشیه قرار گیرد. 

وزیر امور خارجه کشورمان مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی به ویژه داعش را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در عراق برشمرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به این روند اعلام کرد. 

در این ملاقات یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق نیز با ارایه گزارشی از روند تحولات جاری در عراق به ویژه در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و... به تلاش‌های سازمان ملل در حل این مشکلات اشاره و نقش جمهوری اسلامی ایران را بسیار سازنده خواند. 

گفتنی است یان کوبیش پیش از این دیدار، به طور جداگانه با حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

کد خبر : ۳۶۶۴۷۱