خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌وگو با ایلنا:

دوران بسیار تلخی را در مجلس نهم پشت سرگذاشتیم/ «رهروان ولایت» بنابه مصالحی «نقوی‌حسینی» را بخشید

نائب‌رئیس فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه در دوران مجلس نهم، دوران بسیار بد و تلخی را پشت سر گذاشتیم، گفت: در مجلس دهم به هیچ‌عنوان شاهد این سطح از بداخلاقی‌ها نخواهیم بود و عقلانیت بیش از گذشته بر سازوکار مجلس حکم‌فرما خواهد بود.

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر مشخص‌شدن آرایش سیاسی مجلس درباره ترکیب فراکسیون‌های مجلس دهم گفت: بنابر آن‌چه درباره آرایش سیاسی مجلس دهم می‌توان عنوان کرد و باوجود اصرار برخی از دوستان درخصوص تشکیل دو فراکسیون در مجلس دهم، فکر می‌کنم نهایتاً در این مجلس به سه فراکسیون خواهیم رسید.

تشکیل فراکسیون فراگیر اصولگرایان چندان قابل باور نیست

او تشریح کرد: احتمالاً گروهی از نمایندگان و دوستان اصلاح‌طلب در مجلس کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت، گروهی از اصولگرایان تندرو نیز سعی خواهند کرد فراکسیون خود را تشکیل دهند و در میان این دو طیف، گروهی از نمایندگانی که اکثراً از مستقل‌ها هستند نیز سعی خواهند کرد تا تشکیل فراکسیون دهند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم اعلام کرد: بسیار سخت است که افراد دو طیف سیاسی مخالف با یکدیگر ائتلاف کنند و من سخنگوی کمیته هفت‌نفره نیستم و اما آن‌چه درباره توافق این کمیته با آقای لاریجانی برای تشکیل یک فراکسیون فراگیر مطرح می‌شود، چندان قابل باور نیست.

لاریجانی رئیس هیچ فراکسیونی نخواهد بود

نائب‌رئیس فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم یادآور شد: آن‌چه با قطعیت می‌توان بیان کرد این است که آقای لاریجانی در مجلس دهم، قطعاً رئیس هیچ فراکسیونی نخواهد بود.

نعمتی در واکنش به این ادعا که آیا لاریجانی صرفاً به دنبال ریاست مجلس دهم است، اظهار بی‌اطلاعی کرد و در پاسخ به این سوال که آیا لاریجانی در تشکیل فراکسیونی به‌غیر از فراکسیون امید، همکاری خواهد کرد یا خیر، گفت: تمام تلاش ما این است که همه افرادی که دل در گروی نظام دارند و از تندروی‌های دو جناح دوری کنند، کنار یکدیگر قرار بگیرند و تمام تلاش ما از زمان پیش از انتخابات نیز تحقق این اتفاق بوده‌است.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره تماس‌های تلفنی لاریجانی با عارف، اعلام کرد: من هم این اظهارنظر آقای جلالی را در رسانه‌ها دیدم و باید بگویم او انسان معتبر و قابل‌اعتمادی است و احتمالاً در جریان این موضوع بوده است.

او گفت: آقایان لاریجانی و عارف، هر دو شخصیت‌های تاثیرگذاری در آینده مجلس هستند و فکر می‌کنم این‌گونه ارتباط‌ها را باید به فال نیک بگیریم. این‌که آن‌ها صرفاً حال و احوال شخصی یکدیگر را جویا شوند، بسیار خوب و پسندیده است و اگر از این فرا‌تر رفته و حال و احوال مسائل مهم کشوری را از یکدیگر جویا شوند نیز جای خرسندی دارد.

در مجلس نهم دوران بسیار تلخی را پشت سرگذاشتیم

عضو «لیست امید» در حوزه انتخابیه تهران با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در مجلس گذشته، اعلام کرد: به گمان من در مجلس دهم به هیچ‌عنوان شاهد این سطح از بداخلاقی‌ها نخواهیم بود و عقلانیت بیش از گذشته بر سازوکار مجلس حکم‌فرما خواهد بود. در دوران مجلس نهم، دوران بسیار بد و تلخی را پشت سر گذاشتیم.

نائب‌رئیس فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دیدار منتخبان مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس نهم اعلام کرد: بعد از جلسه‌ای که بعد از برگزاری مرحله اول با حضور حدود ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس با آقای لاریجانی برگزار شد، جلسه مهمی با رئیس مجلس که تعداد زیادی از منتخبان در آن حضور داشته‌باشند، برگزار نشده است. البته نمایندگان منتخب با یکدیگر در ارتباط هستند و بعضاً دیدارهایی با آقای لاریجانی نیز داشته‌اند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس نهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره ادعای نقوی‌حسینی درباره انحلال فراکسیون رهروان ولایت گفت: اولاً که این ادعا به هیچ‌عنوان صحت ندارد و حتی پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، یک‌بار تشکیل جلسه دادیم. نکته مهم دیگر این است که همان‌طور که آقای نقوی‌حسینی مستحضرند، فعالیت‌های فراکسیون‌های مجلس مختص به یک دوره از مجلس است و قرار نیست در مجلس بعدی هم تداوم یابد اما من فکر می‌کنم تفکر فراکسیون رهروان ولایت در مجلس دهم نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

فراکسیون رهروان ولایت بنابه مصالحی نقوی‌حسینی را بخشید

نعمتی همچنین درباره وضعیت عضویت نقوی‌حسینی در فراکسیون رهروان ولایت، گفت: آقای نقوی‌حسینی عضو فراکسیون رهروان ولایت بودند در یک مقطع از کار فراکسیون مرتکب اشتباهی شدند که البته اعضای شورای مرکزی این فراکسیون، این اشتباه آقای نقوی‌حسینی را بنا به مصلحت‌هایی بخشیدند.

کد خبر : ۳۶۶۹۰۰