خبرگزاری کار ایران

مازنی در گفت‌وگو با ایلنا:

شورای نگهبان و وزارت کشور با یکدیگر مذاکره کنند/نباید این بدعت پایه‌گذاری شود

منتخب مردم تهران در مجلس دهم، پیشنهاد کرد که شورای نگهبان و وزارت کشور در موضوع مینو خالقی با یکدیگر مذاکره کنند تا به یک وحدت نظر در این موضوع برسند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص وضعیت مینو خالقی منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس دهم که راهیابی قطعی او به مجلس شورای اسلامی پس از مطرح شدن نظر شورای نگهبان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است، اظهار داشت: این موضوع به اختلافی بین وزارت کشور و شورای نگهبان بر می‌گردد و توصیه من این است که این دو نهاد برگزار کننده انتخابات در مورد این موضوع با یکدیگر مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان ارائه نظر در خصوص صلاحیت کاندیداهای انتخابات را قبل از برگزاری انتخابات و رأی گیری از مردم انجام می‌دهد، گفت: به طور کلی رد صلاحیت یک فرد آن هم پس از آنکه مردم او را انتخاب کردند تا نماینده آنان باشد، موضوعی است که شاید خیلی‌ها تا کنون ندیده باشند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه نباید این بدعت پایه‌گذاری شود، گفت: این بدعت‌ها خطرناک است و ممکن است بعد‌ها نیز تکرار شود اما ترجیح این است که شورای نگهبان و وزارت کشور به یک وحدت نظر در این موضوع برسند.

مازنی گفت: به اعتقاد بسیاری افراد، در این مرحله که رأی مردم داده شده، خود مجلس شورای اسلامی باید در خصوص اعتبارنامه افراد برای نمایندگی نظر دهد و از این رو ناظران شورای نگهبان باید بررسی بیشتری کنند تا انشاءالله بدعت اتفاق نیافتد.

کد خبر : ۳۶۶۹۵۹