خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در پاسخ به ایلنا خبر داد؛

انجام نخستین دور گفت‌وگو‌ها میان ایران و کانادا برای از سرگیری روابط

سخنگوی وزارت امور خارجه از انجام نخستین دور گفت‌وگوهای ایران و کانادا برای از سرگیری روابط در نیویورک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جابری انصاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در رابطه با اینکه رادیو کانادا به نقل از وزیر امورخارجه این کشور اعلام کرده است که گفت‌وگوهای مقدماتی برای از سر گیری روابط میان کانادا و ایران آغاز شده است آیا شما این خبر را تایید می‌کنید و اینکه این دیدار‌ها در کجا و با چه جزئیاتی انجام شده است، گفت: قطع روابط دیپلماتیک با ایران تصمیم دولت کانادا بود که در دولت قبلی این کشور صورت گرفت و اقدامی غیر منطقی محسوب می‌شد که برخلاف منافع ملی دو کشور هم بود.

وی ادامه داد: در مجموعه شرایط دوران پسابرجام دولت جدید کانادا علاقه‌مندی خود را برای از سرگیری روابط اعلام کرده است و میان دو کشور گفت‌وگوهایی انجام شده که نخستین دور آن در نیویورک انجام شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه اعاده روابط میان ایران و کانادا زمانبر است، اظهار داشت: از سرگیری روابط باید مبتنی بر احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی کشور‌ها باشد. ما اعلام کرده‌ایم که با توجه به تغییر دولت کانادا و علاقه‌مندی دولت جدید این کشور و تغییر در سیاست‌هایشان ما نیز آماده‌ایم که مسیر از سرگیری روابط را آغاز کنیم ولی اعاده روابط زمانبر است.

کد خبر : ۳۶۷۰۸۸