خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل سپاه:

همه ابزارهای استراتژیک و بازدارنده را خودمان تولید می‌کنیم

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ایران قادر به طراحی مدل برای جهان است، گفت: قدرت دفاعی ما به سطحی رسیده است که همه ابزارهای استراتژیک و بازدارنده را خودمان تولید می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار سر تیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آئین گرامیداشت مقام استاد و هفته عقیدتی که صبح امروز در دانشگاه بقیه الله (عج) برگزار شد با بیان اینکه در ادبیات پزشکی همه نقاط عالم سه خصوصیت علم، هنر و فضیلت برای حرفه پزشکی مطرح می‌شود گفت: در واقع حرفه پزشکی علمی‌ترین جنبه زندگی انسان و انسانی‌ترین جنبه علم و هنری‌ترین جنبه آن محسوب می‌شود. همه ما می‌دانیم که در گذشته علم پزشکی بیشتر هنر بوده که بعد‌ها به جنبه علمی آن نیز توجه شده و این توجه نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: حرفه پزشکی با جان انسان‌ها وحیات آن‌ها سرو کار دارد و خوشبختانه این حرفه در کشور ما به خصوص در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجه‌ای داشته است. جمهوری اسلامی ایران جز سه کشوری محسوب می‌شود که در دانش پزشکی پیشتاز هستند و حتی اروپایی‌ها بعد از دوران رنسانس که شروع به پایه گذاری دانش پزشکی کردند کتاب قانون ابن سینا را مبنا واساس کار خود قرار دادند. غربی‌ها بعد از این دوران در اولین گام درجهت علوم پزشکی از این کتاب استفاده کردند و بعد از آن دوران مکاتب دیگری در علوم پزشکی ظاهر شد که اولین آن علوم پزشکی برمبنای بیماری بوده و دومین طرح آن علوم پزشکی برمبنای سلامت افراد بوده است که استکبار جهانی و اکثر کشور‌های غربی راه اول را انتخاب کردند که متاسفانه باعث شدند تا دانش پزشکی به سمت منفعت طلبی پیش برود.

جانشین فرمانده سپاه افزود: مدت‌ها گذشت تا دو مکتب دیگر در علوم پزشکی مطرح شد که اولین آن اخلاق پزشکی براساس فضیلت تعریف می‌شد و دومین طرح اخلاق پزشکی را براساس اصول و قواعد تعریف می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه بقیه الله (عج) در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده است اظهارداشت: در حقیقت دانشگاه بقیه الله (عج) پرچمدار مکتب پزشکی براساس فضیلت و اخلاق است.

سردار سلامی امین بودن پزشکان را یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها دانست و گفت: در واقع پزشک با نجات جان دیگران شخصیت خود را ثابت می‌کند و تمام خصوصیات پزشکان در مکتب علوم پزشکی برپایه و اساس فضیلت و اخلاق تعریف می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در حقیقت این تلاش‌ها موجب اعتبار و تقویت و منزلت جمهوری اسلامی ایران در سطح جامعه جهانی است. برای اینکه در جامعه ما امنیت و شرایط برای پیشرفت محیا باشد نیازمند کشوری قدرتمند هستیم و در همه میدان‌ها باید با برنامه ریزی جامع و کاملی در عرصه‌های جهانی وارد شویم.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قدرت‌های بزرگ سناریوهای خطرناکی را از ۱۰ سال قبل تا به امروز برای نابودی اسلام و کشور ما انجام داده‌اند گفت: در حقیقت مقامات آمریکایی برنامه‌ای را طراحی کرده بودند تا در قرن جدید قاره‌ها را به یکدیگر نزدیک کنند و در حقیقت تمام جهان را به یک دهکده جهانی واحد تبدیل کنند. اولین خصوصیت این دهکده جهانی این است که آن‌ها می‌خواهند تمام مردم جهان عقاید یکسان ومشترکی داشته باشند که این نکته‌‌ همان بی‌هویت سازی اعتقادی دیگر جوامع است. نکته دیگر این طرح این است که آن‌ها معتقد هستند تمام مردم جهان باید از کالاهای یکسانی استفاده کنند یعنی آن‌ها می‌خواهند سبک زندگی مردم جهان را تغییر دهند و با استفاده از کالاهای یکسان شرایط اقتصادی خودشان را درست کنند. آخر این طرح نیز این است که تمام مردم جهان باید اطلاعات یکسانی داشته باشند و هرکشوری که با شرایط آن‌ها سازگاری نداشته باشد مورد هجوم و حمله استکبار جهانی قرار می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها ظرف ۳۸ سال گذشته به ۱۴ کشور اسلامی حمله کردند تصریح کرد: در حقیقت استکبار جهانی مهم‌ترین هدف خود را نابودی کشورهای مسلمان قرار داده و به همین منظور آمریکا به تنهایی چهار جنگ را علیه مسلمانان اداره کرده است وآن‌ها در حال حاضر به دنبال این هستند تا تمام هویت‌های کشورهای مختلف را در هویت خود ادغام کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها دراین راه با هر کشوری که قدرت داشته باشد کاری ندارند ولی اگر کشوری ضعیف باشد و با سیاست‌های آن‌ها کنار نیاید یا باید تسلیم آن‌ها شود یا خود آمریکایی‌ها با حمله به آن کشور آن را نابود می‌کنند. از طرفی آن‌ها معتقد هستند که حتی دامنه‌های پیشرفت در تراز علمی کشورهای ضعیف را نیز آن‌ها باید تعریف کنند که در این راه در سال‌های گذشته شاهد ترور دانشمندان کشورمان بوده‌ایم و از طرفی استکبار جهانی با محاسبه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران قصد دارند تا ما به دانش‌های نوین دست پیدا نکنیم و با این وجود وقتی آن‌ها شاهد پیشرفت کشورما در همه ابعاد هستند عصبی می‌شوند و به طور مثال ما در حال حاضر از سیستم طراحی تا ساخت و پرتاب تا کنترل ماهواره و قراردادن آن در مدار برخوردار هستیم.

سردار سلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تکیه بر قدرت‌های خارجی به دانش‌های متعددی دست پیدا کرد و حتی ما به دانش هسته‌ای و غنی سازی پی بردیم این در حالی است که کشور ما در فضای تحریم و تهاجمات متنوع قرار داشت.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه درحال حاضر جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران قادر به طراحی مدل برای جهان است ادامه داد: بزرگ‌ترین نگرانی غرب این بود که ما نتوانیم اندیشه درون ذهن را به واقعیت تبدیل کنیم که خوشبختانه کشور ما در تمام ابعاد اندیشه‌های درون ذهن را عملی کرده است. برای مثال در حال حاضر آمریکایی‌ها در بازسازی برخی از زیرساخت‌هایشان دچار مشکل هستند ولی کشور ما هیچ مشکلی در این زمینه به خصوص تولید و بازسازی تجهیزات دفاعی ندارد و در حال حاضر قدرت دفاعی ما به سطحی رسیده است که همه ابزارهای استراتژیک و بازدارنده را خودمان تولید می‌کنیم. یکی از این مثال‌ها این است که پهپادهای ساخت تولید ما قادر به پرواز در برد ۳ هزار کیلومتر خارج از مرز‌ها هستند.

سردار سلامی اظهارداشت: استکبار جهانی به دنبال این بود که هویت ژئوپلیتیک جهان اسلام به ویژه جمهوری اسلامی ایران را تغییر دهد و ما توانستیم در این راه تمرکز آن‌ها را از روی کشورمان برداریم و آمریکایی‌ها را در دیگر کشور‌ها مشغول کنیم.

وی با بیان اینکه امروز منطق ما برای جهان پذیرفته شده است گفت: در طول تاریخ هیچ کشوری نبوده که ۳۷ سال تحت تهاجمات متنوع قرار داشته باشد و بتواند ادامه حیات دهد ولی کشور ما با هدایت رهبرمعظم انقلاب و مقاومت ملت عزیزمان نه تنها ادامه حیات داده بلکه توانسته در بخش‌های مختلف پیشرفت نیز کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه پیشرفت اسلام روز به روز در قلب اروپا بیشتر می‌شود اظهارداشت: برای مثال در بریتانیا سالانه ۵۰ هزار نفر مسلمان می‌شوند و حتی متعدد‌ترین نام‌های موجود در آن کشور احمد، محمد و فاطمه است.

سردار سلامی در پایان با بیان اینکه ائتلاف آمریکایی علیه داعش یک ائتلاف ساختگی است گفت: آمریکایی‌ها با تشکیل گروه‌های تکفیری و تروریستی از قبیل داعش و جبهه النصره قصد از بین بردن جذابیت‌های اسلام را دارند.

 

کد خبر : ۳۶۷۲۶۵