خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

امکان قرائت گزارش تحقیق‌وتفحص از بنیاد شهید وجود ندارد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که مراحل مربوط به تصویب گزارش در کمیته تحقیق و تفحص و در ادامه کمیسیون اجتماعی انجام نشود، امکان قرائت آن در صحن و ارائه آن به هیات‌رئیسه وجود ندارد.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در پاسخ به سوالی در باره آخرین وضعیت پرونده‌های تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و دیگر پرونده‌های ناتمام در مجلس نهم اعلام کرد:‌ البته آقای علیرضا منادی‌سفیدان مسئولیت پرونده‌های تحقیق‌وتفحص در هیات رئیسه را برعهده دارند اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، گزارشی در این خصوص به دست هیات‌رئیسه نرسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اعلام کرد: در یکی از جلسات هیات‌رئیسه مجلس این موضوع مورد بحث قرار گرفت اما اعلام شد که هیات تحقیق وتفحص و کمیسیون اجتماعی، این گزارش را به هیات‌رئیسه مجلس تحویل نداده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس نهم، در واکنش به تاکید رئیس کمیته تحقیق‌وتفحص از بنیاد شهید در خصوص این‌که رسیدگی به این پرونده در کمیته به اتمام رسیده و دراختیار هیات‌رئیسه مجلس قرار گرفته‌است، گفت: آقای خجسته نظراتی در رسانه‌ها مطرح کرده‌اند اما تا زمانی که کمیته تحقیق‌وتفحص این گزارش را به تصویب نرساند و در ادامه این گزارش در کمیسیون مربوطه که کمیسیون اجتماعی مجلس است، به تصویب نهایی نرسد، امکان ارسال آن به هیات‌رئیسه وجود ندارد.

فرهنگی در پایان تصریح کرد: در واقع هیچ‌کدام از این مراحل طی نشده و تا زمانی که مراحل مربوط به تصویب گزارش در کمیته تحقیق‌وتفحص و در ادامه کمیسیون اجتماعی انجام نشود، امکان قرائت آن در صحن و ارائه آن به هیات‌رئیسه وجود ندارد.

کد خبر : ۳۶۷۲۸۴