خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی:

حبس و حصر و مصائب دردناک، امام کاظم(ع) را میان ائمه ممتاز ساخته است

یادگار گرامی امام با اشاره به فرارسیدن شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) گفت: زندگى سخت، دوره طولانى حبس و حصر و مصایب دردناکى که در طول عمر بر آن امام همام وارد آمد، آن حضرت را از جهاتى میان ائمه اطهار ممتاز ساخته است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فردا سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام است. بنا به نقل تاریخ آن حضرت در ٢٥ رجب ١٨٣هجرى قمرى به شهادت رسیدند. ما که سادات موسوى هستیم از اولاد آن بزرگوار به حساب مى آییم و از طریق ایشان به پیامبر (ص)مى رسیم. زندگى سخت ، دوره طولانى حبس و حصر و مصایب دردناکى که در طول عمر بر آن امام همام وارد آمد، آن حضرت را از جهاتى در میان ائمه اطهار ممتاز ساخته است. این روز را به همه شما تسلیت مى گویم

از امام کاظم روایت شده است که :

«إِتَّقِ اللّهَ وَ قُلِ الْحَقَّ وَ إِنْ کانَ فیهِ هَلاکُکَ فَإِنَّ فیهِ نَجاتُکَ إِتَّقِ اللّهَ وَدَعِ الْباطِلَ وَ إِنْ کانَ فیهِ نَجاتُکَ، فَإِنَّ فیهِ هَلاکُکَ.»

ترجمه:

از خدا بترس و حقّ را بگو، اگرچه نابودى تو در آن باشد. زیرا که در واقع، نجات تو در آن است. از خدا بترس و باطل را واگذار، اگرچه نجات تو در آن باشد، زیرا که در واقع، نابودى تو در آن است.

 

کد خبر : ۳۶۷۳۳۳