خبرگزاری کار ایران

واکنش عارف به انتشار تصویر جعلی از مینو خالقی؛

چرا نهادهای قانونی در مقابل بداخلاقی‌ها سکوت کرده‌اند

نماینده منتخب مردم تهران گفت: اینکه تصویری جعلی به اسم دین از این فرد که متعلق به خانواده دیندار و شناخته شده‌ای است و خلاف شرع در فضای مجازی منتشر می‌شود جای سوال دارد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف نماینده منتخب مردم تهران و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت مقام استاد که امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، در ارتباط با یکی از منتخبان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی که صلاحیت او از سوی شورای نگهبان رد شده است، گفت: این منتخب بنا به تعبیری هنوز معرفی نشده است قانون می‌گوید بعد از برگزاری انتخابات، اگر سندی از فردی پیدا شد باید در زمان بررسی اعتبارنامه او در مجلس رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه من این موضوع را از دوم فروردین ماه امسال می‌دانستم و خودم جلسه‌ای با این فرد منتخب داشتم، گفت: اما با رویکرد اخلاقی این موضوع را رسانه‌ای نکردم و به ضرورت حفظ آرامش اعتقاد دارم و معتقدم این موضوع باید در مجلس بررسی شود.

نماینده منتخب مردم تهران همچنین به انتشار تصویر جعلی این نماینده منتخب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اینکه تصویری جعلی به اسم دین از این فرد که متعلق به خانواده دیندار و شناخته شده‌ای است و خلاف شرع در فضای مجازی منتشر می‌شود جای سوال دارد‌. ای کاش دم از اخلاق نمی‌زدیم و کاش می‌گفتیم که این چنین کار‌ها برای حذف رقیب است. متاسفانه این بداخلاقی‌ها به اسم دین صورت می‌گیرد و توصیه من به افرادی که پیام مردم را هنوز نگرفته‌اند این است که همراه مردم باشند و دست از این بداخلاقی‌ها بردارند.

عارف ادامه داد: این تصویر جعلی تکذیب می‌شود اما بازهم اصرار می‌کنند که این طور نیست جای سوال دارد که شرع مقدس چه می‌گوید و چرا حد مسائل شرعی رعایت نمی‌شود؟

وی اضافه کرد: انتظار ما از نهادهای قانونی که هرگونه حرکت در فضای مجازی را تحت نظر دارند این است که این موضوع را پیگیری کنند چرا این نهاد‌ها در مقابل بداخلاقی‌ها سکوت کرده‌اند؟

عارف با بیان این مطلب که در ۴۰ روز گذشته نسبت به این موضوع موضع‌گیری نکردم و امیدوارم همزمان با ورود نمایندگان منتخب به مجلس این مساله حل شود، گفت: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس که به تصویب دو سوم نمایندگان رسیده است، مساله مربوط به نماینده منتخب مردم اصفهان باید در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به اینکه رونق اقتصادی قطعا اولویت اول کشور است، اظهارداشت: خط فقر در کشور در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار گرفته است و خوشحال هستم رهبر انقلاب امسال را سال اقدام و عمل نامگذاری کردند.

وی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برعهده دانشگاهیان است، افزود: سهم اقتصاد دانش بنیان ما در تولید ناخالص ملی باید حداقل ۵۰ درصد باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه خوشحال هستم که قیمت نفت افت پیدا کرده چرا که باعث می‌شود وابستگی ما از بودجه نفتی کاهش یابد، گفت: نگاه دولت‌ها به بودجه حاصل از فروش نفت قیم مآبانه است و ما در برنامه سوم در موضوع کاهش وابستگی به نفت وضعیت خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به اهداف برسیم هیچ راهی جز اتکا به علم، توسعه و اقتصاد دانش بنیان نداریم و در این جهت بناست اقدامات جدی انجام دهیم و انتظار داریم دانشگاهیان راهکارهای اقدام و اجرا را پیدا کنند.

عارف با بیان این مطلب که امروز باید به ارزیابی علمی و آموزشی کشور بپردازیم و بدانیم که در کجا‌ها غافل بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدوارم به زودی و در آینده نزدیک جشن ریشه کن شدن بی‌سوادی را شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در همه صحنه‌ها معلمان نقش کلیدی داشته‌اند، تصریح کرد: ما با آسیب‌های مختلفی روبرو هستیم که به بحران تبدیل شده است از وضعیت اعتیاد در کشور گرفته تا نرخ بالای طلاق و آیا این به این معنا نیست که به تزکیه توجه نکرده‌ایم. برای ما تربیت مهم‌تر است یا آموختن فرمول در مدارس؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر اجرایی شدن دو سند تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و سند تحول بنیادی گفت: این دو سند مهم باید اجرایی شود و ما امروز بیش از گذشته به تربیت نیاز داریم.

عارف با اشاره به اینکه منزلت اجتماعی معلمان باید ارتقا یابد، گفت: البته معلمی که در مساله معیشت خود مشکل دارد نمی‌تواند بر روی تزکیه دانش آموزان کار کند و نمی‌تواند الگوی خوبی برای دانش آموزان باشد.

وی افزود: در توسعه تحصیلات تکمیلی توانستیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و در حال حاضر سهم ما در تولید علم مکتوب در جهان ۵/۱ درصد است ولی آیا آثار این تولیدات در زندگی مردم وجود دارد مردم باید پیشرفت علم را در زندگی خود حس کنند و علم باید تبدیل به ثروت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه باید قطب علمی دنیای اسلام شویم افزود: این یک شعار نیست و یک میثاق ملی با مردم و نظام است.

وی اضافه کرد: زمانی که سیاست‌های کلی ابلاغ می‌شود جای سوال دارد که دانشگاهیان چه حرکت‌هایی انجام می‌دهند ما می‌خواهیم به رشد ۸ درصد برسیم و نیازمند اقدام از سوی اساتید و دانشگاهیان هستیم.

وی با بیان این مطلب که از مدیریت مجلس فعلی انتظار داریم نگذارد برنامه ششم با عجله تصویب شود، گفت: این عجله باعث ایجاد گرفتاری خواهد شد مجلس باید اجازه دهد که برنامه ششم در مجلس دهم به تصویب برسد نگران بودجه ۹۶ هم نباشند ما سعی می‌کنیم بودجه را تا شهریورماه تطبیق و ابلاغ کنیم.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که این یک حرکت سیاسی است و معتقدیم که برنامه ششم باید در یک فضای آرام و کار‌شناسی به تصویب برسد.

عارف عنوان کرد: مادر ابتدا سه جهت‌گیری کلی مقابله با فساد، فقر و تبعیض را اعلام کردیم و دانشگاهیان باید در این مسیر به ما کمک کنند.

عارف با طرح این پرسش که چرا باید دانشگاه ما از اول فروردین کسری بودجه داشته باشند، گفت: با روسای دانشگاه‌ها صحبت کردم که انشاءالله به کمک مجلس دهم و دولت بتوانیم دغدغه‌های دانشگاه را به حداقل برسانیم.

 

کد خبر : ۳۶۷۶۱۳