خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار عیدانه مسئولان نظام با رهبر انقلاب:

تجلی رحمت پیامبر، انصاف و عدالت در برخورد با همگان بود

رییس جمهور، آرمان نهایی نظام جمهوری اسلامی ایران را تحقق صلح در سراسر منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: افتخار ما این است که تحت رهبری و هدایت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، همواره از مظلوم دفاع کرده و به این سیاست خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همزمان با خجسته سالروز بعثت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله و در دیدار عیدانه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب، اظهارداشت: حمایت و دفاع از مظلوم عین عدالت و انصاف است.

رییس جمهور، اسلام ستیزان غربی و دوستان نادان و مزدوران وابسته را لبه‌های یک قیچی برای ضربه زدن به حیثیت وشان اسلام به عنوان دین رحمت و صلح برشمرد و با طرح این پرسش که بانیان و حامیان تروریسم، تروریست‌ها و نا‌امنی در منطقه چه کسانی هستند؟، گفت: ریشه اصلی ترور و نا‌امنی کسانی هستند که رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را در این منطقه ایجاد کرده و از آن حمایت می‌کنند و در ادامه نیز به افغانستان و عراق و دیگر کشورهای اسلامی یورش بردند.

روحانی افزود: آیا در صدر مسوولان اصلی این جنایات در منطقه، آمریکا و صهیونیسم نیستند؟ همان‌هایی که به ایران اسلامی به خاطر حمایت از مظلوم حمله می‌کنند و می‌گویند که شما چرا دست مظلوم را می‌گیرید و در کنار مظلوم می‌ایستید.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه چگونه می‌توان بمباران وحشیانه مردم مظلوم یمن و فلسطین را دید و در برابر آن سکوت کرد، اظهارداشت: ایمان و جهاد برای ما اصل است و همه مسلمانان باید به تعالیم پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) مراجعه و ندای ملکوتی پیامبر در غار حرا و پیام بعثت را بشنوند.

روحانی تاکید کرد: باید به سیره پیامبر اسلام (ص)؛ پیامبری که رحمت و اسلام مجسم و عین اسلام ناب و اعتدال بود، برگردیم و به آن عمل کنیم.

رییس جمهور گفت: حتی آنهایی که امروز در تلاش برای ترویج اسلام ستیزی در جهان هستند اگر یکبار منصفانه به عدالت و آرمان شهر اسلام بنگرند که چگونه حتی با مشرکان و ملحدان برخورد می‌کرد، در می‌یابند اسلامی که همه تلاشش خدمت به انسان‌ها است، نمی‌تواند طرفدار تروریسم، آدم کشی و خشونت باشد.

روحانی در ابتدای سخنان خود نیز روز بعثت نبی مکرم اسلام را سرآغاز حیات جدید برای جامعه بشری دانست و با تبریک آن به همه انسان‌های آزاده جهان، مسلمانان، ملت بزرگ ایران و بویژه رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی گفت: امروز زاد روز اعتدال و رحمت برای همه جهانیان است چرا که پیامبر اسلام نه تنها برای مومنین و مسلمانان که برای همه انسان‌ها رحمت است.

رییس جمهور اضافه کرد: پیامبر رحمت با آن همه حکمت و اتصال به فیض الهی، در عین حال در کار‌ها با مردم مشورت می‌کرد و به این طریق به همه انسان‌ها شخصیت داده و آن‌ها را در امور مختلف شریک می‌کرد. او پیامبر رحمت بود برای اینکه اسرار مردم را حفظ می‌کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: او پیامبر رحمت بود برای اینکه دولتی عادلانه را تشکیل داد که حتی غیرمسلمانان نیز به تدبیر، حکمت، اخلاق، انصاف و عدالتش اعتراف داشتند و احساس می‌کردند که مدینه برای همه آن‌ها امن‌ترین مکان است.

رییس جمهور افزود: پیامبر حتی در میدان جنگ نیز پیامبر رحمت بود. در زمان جنگ با شجاعت وارد می‌شدند و در زمان صلح نیز شجاعانه صلح می‌کردند، در میدان جنگ عدالت را فراموش نمی‌کردند و برای رضای خدا و انجام وظیفه می‌جنگیدند و هیچ‌گاه انصاف را زیر پا نمی‌گذاشتند.

کد خبر : ۳۶۸۱۲۶